وبلاگ / طرح های معماری / Dongdaemun Desin Park - DDP

Dongdaemun Desin Park - DDP

در مرکز محله شلوغ و تاریخی منطقه Jongno-gu در مرکزِ سئول که به خاطر مراکز خرید 24 ساعته اش مشهور است، پروژه 451 میلیون دلاری Dongdaemun Desin Park (DDP) در 21 مارس 2014 برای عموم افتتاح گردید .

این پروژه به عنوان مرکز جدید هنر ،طراحی و فن آوری با تاکید بر این اصل که معماری و چشم انداز شهری ، فضاهای داخلی و خارجی ، یک ترکیب یکپارچه می باشند توسط شرکت معماران زاها حدید طراحی شده است. با 86,574 متر مربع مساحت ،این پروژه شامل نمایشگاه، سالن های اجتماعات، موزه طراحی، کتابخانه، آزمایشگاه وبایگانی ها، مرکز آموزش کودکان، مرکز رسانه ای، اتاق های سمینار و لانژ می باشد.

هومن طالبی، یکی‌ از طراحانِ اصلی‌ این پروژه در موردِ DDP  چنین توضیح میدهد "DDP اولین پروژه عمومی در کره جنوبی است که در ساخت و مدیریت آن از تکنولوژی BIM استفاده شد.". او که طراح ارشد سابق در شرکت زاها حدید است و تجربه نزدیک به  یک دهه کار بر روی ساختمانهایی نمادین چون پروژه DDP، فاز دوم برج میلاد و دانشگاه آمریکایی بیروت را داراست بر این باور است که “با بکارگیری این تکنولوژی‌هایِ پیشرفته معماران، مهندسان، پیمانکاران و مالکین به سادگی‌ میتوانند اطلاعات و مستنداتِ پروژه را با هماهنگیِ کامل با یکدیگر تولید کنند. این اطلاعات میتوانند جهت شبیه سازیِ دقیق ساختمان و بررسی/ تحلیل کارایی‌، ظاهر و هزینه‌های آن موردِ استفاده قرار بگیرند. همچنین میتوان پروژه را سریعتر، اقتصادی‌تر و با کمترین اثراتِ زیست محیطی‌ و با اطمینانِ خاطرِ بیشتر به سر‌انجام رساند."

هومن طالبی بنیانگذار و مدیر شرکت NAME Architects در تهران می باشد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 


(اگر تمایل دارید درباره هومن طالبی بیشتر بدانید، بر روی لینک کلیک کنید)


 منابع:

http://www.ddp.or.kr/MA010001/getInitPage.do

http://www.zaha-hadid.com/architecture/dongdaemun-design-park-plaza/

کلیه داده‌ها (مطالب و تصاویر) با کسب اجازه از مهندسین، مالکین و صاحبان بیزینس های مربوطه بارگذاری گردیده و تنها نزد مدیریت وب سایت luxuryproperties.ir نگهداری می شود و تحت هیچ شرایطی در اختیار افراد متفرقه و یا مجموعه‌ های غیر وابسته قرار نخواهد گرفت. لازم به ذکر است که هر گونه استفاده غیرمجاز از اطلاعات وب سایت، به صورت مستقیم یا غیر مستقیم، بدون اخذ مجوز از مدیریت سایت، پیگرد قانونی دارد. 



کپی رایت 2020 © LuxuryProperties.ir، تمامی حقوق محفوظ است.