وبلاگ / مکان های دیدنی جهان / آبفشان نوادا، آمریکا

آبفشان نوادا، آمریکا

آبفشان نوادا، در منطقه واشو، نوادا در ایالت متحده آمریکا قرار گرفته است. این آبفشان یکی از چشمگیر ترین مکان های جهان برای عکاسان و گردشگران می باشد، اگرچه تمام این آبفشان به طور طبیعی تشکیل نشده است.
چندین سال پیش، گروهی برای جستجوی منابع جدید انرژی گرمایی زمین تصمیم به کندن آن گرفتند. در نهایت آنها به یک منبع آب با حرارت بیش از 200 درجه سانتیگراد دست یافتند. این جت های حرارتی (آبفشان ها) دائما تا ارتفاع 1.5متر به بالا می روند و دمای آب بعد از خروج  به 93 درجه سانتیگراد می رسد. آبفشان ها دارای چندین حفره مخروطی شکل می باشند که روی یک تپه واقع شده اند: ارتفاع مخروط ها حدود 1.8 متر می باشد و کل کوه 7.6 تا 9.1 متر ارتفاع دارد.

 

 

 

 

 

 

بر اثر انباشته شدن مواد معدنی رقیق شده در آب، از جمله کربنات کلسیم و سیلیس، مخروط ها و همچنین استخرهای تراورتن ایجاد شده است. مواد معدنی رقیق شده و متراکم می شوند و تشکیل شکل های عجیب و غریب در رنگ های مختلف می دهند، که همچنان در حال رشد و افزایش می باشند. لازم به ذکر است که در اطراف این مخروط های طبیعی تنوع زیستی متنوعی وجود دارد، با صدها نوع پرندگان، پستانداران، گیاهان و دریاچه های زیبا، که یک منظره دیدنی در ایالت نوادا می باشد.

 

 

 

 

 

 

 

 


منابع:

www.en.wikipedia.org

www.wifivox.com

 

کلیه داده‌ها (مطالب و تصاویر) با کسب اجازه از مهندسین، مالکین و صاحبان بیزینس های مربوطه بارگذاری گردیده و تنها نزد مدیریت وب سایت luxuryproperties.ir نگهداری می شود و تحت هیچ شرایطی در اختیار افراد متفرقه و یا مجموعه‌ های غیر وابسته قرار نخواهد گرفت. لازم به ذکر است که هر گونه استفاده غیرمجاز از اطلاعات وب سایت، به صورت مستقیم یا غیر مستقیم، بدون اخذ مجوز از مدیریت سایت، پیگرد قانونی دارد. 



کپی رایت 2020 © LuxuryProperties.ir، تمامی حقوق محفوظ است.