وبلاگ / طرح های معماری / ساختمان تجاری - اداری Lè Architecture، تایوان

ساختمان تجاری - اداری Lè Architecture، تایوان

ساختمان "Lè Architecture" واقع در شهر تایپه کشور تایوان، رشد و توسعه سریع شهر تایپه در حوزه ساختمان را به شکلی تازه بیان می کند. طرح این بنا با الهام از فرم سنگریزه های رودخانه کیلانگ شکل گرفته و با به کار گیری خطوط دایره ای و ظریف در کنار استحکام و فرمی تعریف شده، مفهوم منحصر به فردی از زیبایی شناسی را عرضه می کند.

 

 

 

 

ساختمان "Lè Architecture" با هدف فراهم آوردن فضاهای اداری کارآمد، پویا، دارای تعامل و سالم طراحی شده است. فضاهایی تحت عنوان "نشیمن شهری" تعبیه شده است که شامل آشپزخانه های کوچک، کافه ها، کتابخانه ها و فضاهای استراحت می باشد تا محیطی آسوده و الهام بخش برای کار کردن فراهم کند. علاوه بر این، این فضاهای نیمه - باز پیوند دهنده محیط داخلی و خارجی می باشند.

 

 

 

 

این ساختمان اداری با 70 متر ارتفاع، رویکردهای مختلفی را برای اضافه نمودن گیاهان سبز به پوسته نما به کار گرفته است و با تمرکز بر به حداقل رساندن میزان مصرف انرژی، قادر به دریافت گواهی نامه LEED Gold certification شده است.

 

 

 

 

در این ساختمان از پنل های شیشه ای عمودی استفاده شده است که امکان بهینه سازی در ساخت و ساز را فراهم کرده است. نمای غربی که به عنوان "پوسته تنفس ساختمان" می باشد، دارای مجموعه ای از پره های آلومینیومی و گیاهان سبز است که سایبان مناسبی در برابر نور خورشید برای فضاهای داخلی اداری فراهم می کنند و به طرز قابل توجهی درجه حرارت داخل را کاهش می دهند. گیاهان همچنین همانند فیلتر هوا عمل می کنند. 

 

 

 

 ساختمان "Lè Architecture" که توسط دکتر اندی وِن از دفتر Aedas طراحی شده است، برنده جوایز متعددی می باشد:
جایزه ارزشمند International Architecture Awards در سال 2019، جایزه بیشترین رای مردمی برای ساختمان های تجاری - اداری بلند مرتبه (بیش از 16 طبقه)، جایزه منتخب مردمی در +Architizer A در سال 2018 و جایزه "بهترین طراحی اداری بین المللی" از International Property Awards در سال 2017.

 


منابع:

www.aedas.com

www.archdaily.com

www.archello.com

www.arcamlak.com

 

کلیه داده‌ها (مطالب و تصاویر) با کسب اجازه از مهندسین، مالکین و صاحبان بیزینس های مربوطه بارگذاری گردیده و تنها نزد مدیریت وب سایت luxuryproperties.ir نگهداری می شود و تحت هیچ شرایطی در اختیار افراد متفرقه و یا مجموعه‌ های غیر وابسته قرار نخواهد گرفت. لازم به ذکر است که هر گونه استفاده غیرمجاز از اطلاعات وب سایت، به صورت مستقیم یا غیر مستقیم، بدون اخذ مجوز از مدیریت سایت، پیگرد قانونی دارد. 



کپی رایت 2020 © LuxuryProperties.ir، تمامی حقوق محفوظ است.