وبلاگ / مکان های دیدنی جهان / موزه آتلانتیکو، اولین موزه زیر آبی در اروپا

موزه آتلانتیکو، اولین موزه زیر آبی در اروپا

موزه آتلانتیکو در منطقه اسپانیایی" پلایا بلانکا" واقع شده است و اولین موزه مجسمه های زیر آبی در اروپا می باشد که در سال 2016 افتتاح شد. غواصان قادرند در این موزه و در میان مجسمه های چشمگیر و خارق العاده ی ساخته شده توسط هنرمند، جیسون دی کایرس تیلور (که به خاطر آثار هنری زیر آبی اش مشهور است) به شنا و غواصی بپردازند. موزه آتلانتیکو در عمق 12 متری آب های بکر و نیلگون ساحل جنوبی جزیره "لانزاروت"، در اقیانوس اطلس واقع شده است.

 

 

 

 

 

 

موزه آتلانتیکو نمادی است از "گفتمان میان گذشته و حال و فواصل پیش آمده درون جوامع امروزی". این موزه در واقع مکانی برای ارتقاء آموزش در مورد حفظ و نگهداری از محیط زیست دریایی و طبیعی، به عنوان بخشی جدایی ناپذیر از نظام ارزش های انسانی تصور شده است.

 

 

 

 

 

 

این موزه ی زیر آبی از چند بخش شامل مجسمه های متنوع در مقیاس های بزرگ، به صورت گروهی و همچنین بیش از 300 مجسمه ی مجزا، تشکیل شده است. جنس این آثار هنریِ غیر سمی، از سیمانِ با pH خنثی می باشد که با گذشت زمان، منجر به رشد زیست توده های دریایی شده و به تکثیر گونه های مختلف زیستی در این منطقه، کمک می کند.

 

 

 

 

 

این مجسمه ها در موقعیت های مختلف به گونه ای ساخته و قرار داده شده اند که در حال انجام فعالیت های مختلف می باشند. پیکرهای یک زوج که در حال گرفتن عکس " سلفی " از خود هستند و بسیاری دیگر از این مجسمه ها، به استفاده از فناوری جدید در جوامع مدرن اشاره دارند. "روبیکون" نام گروهی از این مجسمه ها، متشکل از 35 پیکره ی انسانی است در حالی که گویی همگی به یک سو در حال حرکت هستند، به سمت مکانی بدون بازگشت. مدل های استفاده شده برای خلق این مجسمه ها، ساکنان جزیره لانزاروت می باشند. همچنین چندین مجسمه ترکیبی در این موزه وجود دارند که نشانگر ادغام طبیعت و انسانیت هستند در حالی که با هارمونی و هماهنگی در کنار یکدیگر زیست می کنند.

 

 

 

 

 


 

منابع:

underwatermuseumlanzarote.com

www.cactlanzarote.com

toptenteh.com

 

کلیه داده‌ها (مطالب و تصاویر) با کسب اجازه از مهندسین، مالکین و صاحبان بیزینس های مربوطه بارگذاری گردیده و تنها نزد مدیریت وب سایت luxuryproperties.ir نگهداری می شود و تحت هیچ شرایطی در اختیار افراد متفرقه و یا مجموعه‌ های غیر وابسته قرار نخواهد گرفت. لازم به ذکر است که هر گونه استفاده غیرمجاز از اطلاعات وب سایت، به صورت مستقیم یا غیر مستقیم، بدون اخذ مجوز از مدیریت سایت، پیگرد قانونی دارد. 



کپی رایت 2020 © LuxuryProperties.ir، تمامی حقوق محفوظ است.