وبلاگ / طرح و هنر / حسین رضوانی، طراح مشهور فرش

حسین رضوانی، طراح مشهور فرش

حسین رضوانی، طراح فرش ایرانی - آلمانی است که شهرت او به خاطر فرشهای شگفت انگیز ایرانی اش در قرن معاصر می باشد. او به واسطه فرشهایش، طرح های سنتی ایرانی را در فضاهای داخلی امروزی احیا کرده است. از زمان تاسیس برند در سال 1388، طرح های رضوانی تناسب خوبی میان نوآوری و پیشینه تاریخی برقرار کرده است.

 

 

 

 

 

 

رویکرد طرح های رضوانی متاثر از هویت دوگانه ایشان است. خانواده ایرانی وی، بیش از سه نسل در صنعت فرش فعالیت داشته اند ولی او در کشور آلمان بزرگ شده است. رضوانی می گوید: "بخش آلمانی هویت من، مینیمال تر، ساده انگار تر و آرام تر است. بخش ایرانی هویت من، جسور، غنی، پر زرق و برق و رنگارنگ است."

 

 کلکسیون هِریز: صورتی 

 

 کلکسیون هِریز: ماجورِل 

 

 کلکسیون گَتسبی: طلایی 

 

 کلکسیون گَتسبی: شامپاینی 

 

 کلکسیون نگین: مسی 

 

 کلکسیون تبریز: مسی 

 

 کلکسیون کرمان: گدازه 

 

رضوانی با نگاهی نو به صنایع دستی قدیمی و ترکیب آن ها با طرح های مدرن و در عین حال زیبا، فرش های ایرانی را مناسب قرن معاصر طراحی کرد. فرش ها و قالی ها با همان شیوه گره زنی سنتی ایرانی، به صورت دستی بافته می شوند و هر مترمربع در این فرش ها از یک میلیون گره تشکیل شده است.

 

 کلکسیون شیراز: نارنجی 

 

 کلکسیون هِریز: قرمز 

 

 کلکسیون پرشیا: ارغوانی 

 

 کلکسیون بختیار: آبی 

 

 کلکسیون کرمان: نئو 

 

 کلکسیون گلکش 

 

 کلکسیون الکتریک: فیروزه ای 

 

در تولید این فرش ها از بهترین متریال ها استفاده می شود که شامل کُرک ایرانی (پشم نرم) از کشور ایران و ابریشم خالص از کشور چین می باشد. رضوانی علاوه بر آنکه توجه ویژه ای بر عدم استفاده از فرآیندهای مکانیکی و شیمیایی در کارهایش دارد، بر استفاده از رنگ های طبیعی، پایدار و سازگار با محیط زیست تاکید دارد تا بازتاب های طبیعی و پویا و همچنین درخشان در فرش ها نمایان گردند.

 

 کلکسیون فرح: بژ 

 

 کلکسیون شیراز: سبز؛ برنده جایزه Carpet Design Award در سال 2017 

 

 کلکسیون فِرِنچی: آکوآ 

 

 کلکسیون نگین: فیروزه ای 

 

 کلکسیون کرمان: جئو 

 

 کلکسیون پرشیا: یاسی - بنفش 

 

حسین رضوانی جوایز متعددی برای کارهایش کسب نموده است از جمله: جایزه Carpet Design Award در سال 2017 برای طراحی "فرش سبز شیراز"، جایزه Carpet Design Award در سال 2016 برای طراحی "فرش الکتریک خاکستری"، برنده جایزه "بهترین برند نساجی" در Harper’s Bazaar Interiors Design Award سال 2015، جایزه German Design Award در سال 2013 و جایزه Red Dot Design Award در سال 2011 برای طراحی "فرش یاسی تبریز".

 

 کلکسیون آبشار 

 

 کلکسیون الکتریک: نارنجی 

 

 کلکسیون فرح: شن 

 

 کلکسیون تبریز: یاسی - بنفش؛ برنده جایزه German Design Award / 2013 و جایزه Red Dot Design Award / 2011  

 

 کلکسیون بختیار: یاسی - بنفش 

 

 کلکسیون گُلکَش: یاسی - بنفش 


منابع:

www.hosseinrezvani.com

www.aeworld.com

www.whizykim.com

www.toptenteh.com

 

کلیه داده‌ها (مطالب و تصاویر) با کسب اجازه از مهندسین، مالکین و صاحبان بیزینس های مربوطه بارگذاری گردیده و تنها نزد مدیریت وب سایت luxuryproperties.ir نگهداری می شود و تحت هیچ شرایطی در اختیار افراد متفرقه و یا مجموعه‌ های غیر وابسته قرار نخواهد گرفت. لازم به ذکر است که هر گونه استفاده غیرمجاز از اطلاعات وب سایت، به صورت مستقیم یا غیر مستقیم، بدون اخذ مجوز از مدیریت سایت، پیگرد قانونی دارد. 



کپی رایت 2020 © LuxuryProperties.ir، تمامی حقوق محفوظ است.