وبلاگ / طرح و هنر / استودیو هنری و مهندسی BREAKFAST

استودیو هنری و مهندسی BREAKFAST

استودیو هنرهای چند رسانه ای BREAKFAST در سال  2009 (1388 شمسی) تاسیس شد. تمرکز این مجموعه هنری بر روی خلق و تولید نرم افزارها و سخت افزارهای پیشتازی است که مبنای هنری دارند. آن ها بازدیدکنندگان را از طریق تجربه های حسی و تعاملی به مکان هایی فراتر می برند تا در آنجا روایتگر داستان هایی پر قدرت از جهان پیرامون ما باشند که به سرعت در حال تغییر است.

این استودیو ترکیبی منحصر به فرد از علوم کامپیوتر، مهندسی مکانیک و زیبایی شناسی سرشار از بازی و احساسات هیجان انگیز را به کار می گیرد تا مخاطبان را به تامل بیشتر در مورد ارتباط میان دنیای فیزیکی، دیجیتال، جهانی و صمیمی دعوت نماید و همچنین ارتباط میان بدن انسان و نوآوری های تکنولوژی در عصر اطلاعات را گسترش دهد.   

 

 

در سال 2018، BREAKFAST آزمایش و استفاده از قطعه ای مکانیکی به نام Brixels را آغاز نمود که توسط خودشان طراحی شده است. این قطعات آجری شکل، که می توانند شکل ها و فرم های گوناگونی را به وجود آورند و از مواد و مصالح بیشماری ساخته شوند، به خوبی می چرخند و مجموعه ای از پیکسل های در حال حرکت را تشکیل می دهند. 

استودیو هنری BREAKFAST، مستقر در شهر نیویورک، آثار منحصر به فردی خلق می کنند که مختص هر یک از خریدارانشان شکل می گیرد تا در مکان هایی همچون لابی ها، فرودگاه ها و سایر فضاهای بزرگ به نمایش گذاشته شوند. همچنین آن ها تاکنون چیدمان های هنری (اینستالیشین) و نمایشگاه های بسیاری را در کشورهای آمریکا، آلمان، روسیه، اسپانیا و... برپا کرده اند.

 

پروژه های مشهور:

Pulse (ضربان)، 2019

پالس یک اثر هنری دو طبقه ای است که از 390 قطعه Brixels ساخته شده است. این قطعات آجری شکل، به شکل فوق العاده ای می چرخند، تحت کنترل دیجیتالی هستند، آیینه ای و مشکی مات می باشند که با یکدیگر حرکت کرده و جلوه بصری محسور کننده ای را خلق می کنند. 

 

 


Pool (استخر)، 2019

هریک از قطعات Brixel مجموع حرکات موجی شکل سطح آب انعکاس دهنده را تقلید می کنند. این اثر هنری حرکات انسانی در بالا و اطرافش را به موج هایی بر سطح استخر تبدیل می کند. 

 

 


Awaken (بیدار شدن)، 2019

Awaken از 168 قطعه Brixel ساخته شده است که هر یک از آن ها یک وجه آیینه ای و یک وجه سیاه دارند. این اثر هنری به حرکات اشخاص از طریق چرخش Brixel همراه با نور خیره کننده ای واکنش نشان می دهد. 

 


Climate Change (تغییرات آب و هوایی)، 2019

مجموعه Climate Change به بررسی ایجاد ارتباطی میان شما و مناطقی در جهان می پردازد که در حال حاضر بسیار تحت تاثیر تغییرات آب و هوا هستند. زمانی که شخصی به این اثر هنری نزدیک می شود، اندازه گیری شرایط آب و هوایی به تصویر شما تاثیر می گذارد و نشانگر آن است که شما نیز بخشی از این داستان هستید و این تغییر بر همه ما اثرگذار است.

 

 


Brixel Mirror (آیینه های بریکسل)، 2018

آیینه های بریکسل اولین اثر هنری ساخته شده با استفاده از قطعات مکانیکی جدید استودیو BREAKFAST بود. این اثر هنری کاووشی برای خلق حرکات ارگانیک و خالص با استفاده از کمترین شکل ها و مصالح ارگانیک می باشد. 

 


اثر Flip-Discs 45، سال 2018 

استودیو BREAKFAST روش جدیدی برای افزایش سرعت Flip-Discs که یک فناوری نمایشی مکانیکی است، ابداع کرد. سپس با استفاده از این تکنولوژی ارتقا داده شده، اجرای چیدمان های هنری (اینستالیشن) در مقیاس بزرگ را آغاز نمود. Flip-Discs 45 حرکات انسانی را کند و کاو می کند و به آن واکنش نشان می دهد. 

 


Echo (پژواک)، 2018

Echo تجربه ای چند-حسی است. این اثر، داده هایی را که در هر لحظه در شبکه های اجتماعی تبادل می شود را به شکل موج هایی بر روی سطح اثر  به نمایش می گذارد. افزایش یا کاهش میزان پست های شبکه های اجتماعی، بر میزان شفافیت تصویر شما بر روی صفحه تاثیر می گذارد.

 


منابع:

www.breakfastny.com

www.angel.co

www.toptenteh.com

 

کلیه داده‌ها (مطالب و تصاویر) با کسب اجازه از مهندسین، مالکین و صاحبان بیزینس های مربوطه بارگذاری گردیده و تنها نزد مدیریت وب سایت luxuryproperties.ir نگهداری می شود و تحت هیچ شرایطی در اختیار افراد متفرقه و یا مجموعه‌ های غیر وابسته قرار نخواهد گرفت. لازم به ذکر است که هر گونه استفاده غیرمجاز از اطلاعات وب سایت، به صورت مستقیم یا غیر مستقیم، بدون اخذ مجوز از مدیریت سایت، پیگرد قانونی دارد. 



کپی رایت 2020 © LuxuryProperties.ir، تمامی حقوق محفوظ است.