وبلاگ / مکان های دیدنی جهان / 5 مورد از غارهای یخی برتر ایسلند

5 مورد از غارهای یخی برتر ایسلند

1.غار کریستالی
این غار که به نام ریوامل جوک نیز شناخته می شود، یکی از معروف ترین غارهای یخی در ایسلند است و همچنین بزرگ ترین آنها در داخل پارک ملی واتنایوکول می باشد. این غار نام خود را از یخ کریستالی و شفافی که از آن ساخته شده گرفته اما توجه داشته باشید: چند دقیقه ای طول می کشد تا چشمانتان با نور کم آن تنظیم شود، رنگ آبی زیبایی که در عکس ها می بینید در نگاه اول قابل رویت نیست.

 

 

 

 


2. غار یخی کاتلا
غار یخی کاتلا یکی از شگفتی های زمین شناسی می باشد که از آتش و یخ به وجود آمده است. این غار گدازه ای، در زیر یخچال Kotlujokull قرار گرفته است وتوسط آتشفشان بدنام کاتلا شکل گرفته است. اغلب آثار فوران های کاتلا بر روی دیوارهای غارهای عظیم یخی آن حک می شود. کاتلا دارای دیوارهای یخی منحصر بفردی به رنگ های آبی و سیاه می باشد که توسط حباب های به شکل خال خال احاطه شده است.
 

 

 

 


3. غار یخی لنگجوک
لنگجوک دومین یخچال بزرگ ایسلند است که غار یخی زیبای آن دارای رنگ بندی شگفت انگیز می باشد. رنگ اصلی غار سیاه است و سقف یخی آن راهای خاکستری دارد. اما شاید بهترین بخش آن "رود یخی" به رنگ آبی روشن باشد که در امتداد سقف جریان دارد. همچنین تعدادی غار یخی فرعی ساخت بشر نیز از غار اصلی انشعاب گرفته اند. این تونل ها برای برگزاری کنسرت در طی جشنواره های زمستانی استفاده می شوند و حتی یک کلیسای کوچک در یکی از آنها درون یخ تراشیده و برپا شده است.
 

 

 

 

 


4. غار یخی واتنایوکول
واتنایوکول بزرگترین یخچال اروپا است که حدود 8٪ از مزارع ایسلند را با یخ های یخبندان خود پوشش می دهد. پارک ملی واتنایوکول با مساحت تقریبی 8100 کیلومتر مربع، دارای بیش از 30 یخچال طبیعی، وغارهای یخی طبیعی بی شماری می باشد.
 

 

 

 

 


5. غار یخی اسکافتافل
غارهای یخی اسکافتافل را می توان در زیر یخچال های طبیعی پارک ملی اسکافتافل، در یکی دیگر از خروجی های واتنایوکول یافت. مناظر دیدنی اسکافتافل در طی هزاران سال توسط فوران های آتشفشانی قدرتمند و همچنین زمین لرزه های شدید شکل گرفته است. این پارک دارای شگفتی های طبیعی گوناگون است که شامل یخچال های طبیعی، غارهای یخی، دریاچه ها، دره ها و موارد دیگر می باشد.
 

 

 

 


منابع:

www.adventures.com

www.tripsavvy.com

www.toptenteh.com

 

کلیه داده‌ها (مطالب و تصاویر) با کسب اجازه از مهندسین، مالکین و صاحبان بیزینس های مربوطه بارگذاری گردیده و تنها نزد مدیریت وب سایت luxuryproperties.ir نگهداری می شود و تحت هیچ شرایطی در اختیار افراد متفرقه و یا مجموعه‌ های غیر وابسته قرار نخواهد گرفت. لازم به ذکر است که هر گونه استفاده غیرمجاز از اطلاعات وب سایت، به صورت مستقیم یا غیر مستقیم، بدون اخذ مجوز از مدیریت سایت، پیگرد قانونی دارد. 



کپی رایت 2020 © LuxuryProperties.ir، تمامی حقوق محفوظ است.