وبلاگ / طرح های معماری / استادیوم Allegiant؛ یکی از گران ترین استادیوم های تاریخ

استادیوم Allegiant؛ یکی از گران ترین استادیوم های تاریخ

"استادیوم Allegiant" واقع در لاس وگاس آمریکا، توسط دفتر معماری Manica Architecture طراحی شده است. در این استادیوم براق و مدرن، چینش صندلی ها به شکل نعل اسب طراحی شده که از یک طرف باز است تا چشم انداز دیدنی و جذابی به سمت باند لاس وگاس مجاور پدید آورد. استادیوم با سقفی گنبدی شکل و دارای تهویه مطبوع، 65000 نفر ظرفیت تماشاگر دارد اما برای برگزاری مسابقات Super Bowl Events امکان افزایش ظرفیت آن تا 72000 نفر وجود دارد. 

 

 

 

 

 

 

 

این استادیوم 10 طبقه ای، امکاناتی همچون سقف شفاف ETFE (یک پوشش غشایی مدرن با قابلیت بالای عبور نور)، یک زمین چمن طبیعی با قابلیت جمع شدن و دیوارهای بزرگ با امکان باز شدن به روی محیط های پیرامون دارد. طیف گسترده ای از باشگاه ها و انجمن ها، سالن های استراحت و سوییت های خصوصی در تمامی طبقات استادیوم فراهم شده تا تجربه ای لوکس برای تماشاگران پدید آورد. در مرکزیت انتهای باشگاه، برجی با ارتفاع تقریبی 37 متر واقع شده که "مَشعل یادبود" به افتخار Al Davis در آن قرار گرفته است. سقف پلیمری باشگاه نور طبیعی روز را از خود عبور می دهد. در طول روز، باشگاه از بیرون سیاه به نظر می رسد اما در داخل، زمین بازی و صندلی ها در نور طبیعی روز غوطه ور خواهند شد. در طی شب، چراغ های داخل سالن از بیرون قابل مشاهده خواهند بود. 

 

 

 

 

 

محوطه 62 هکتاری مجموعه، که در مجاورت باند هوایی قرار دارد، موقعیت فوق العاده ای برای استادیوم، پارکینگ در داخل محوطه، امکاناتی برای برپایی مهمانی های خاص و فضایی برای برنامه ها و فعالیت های قبل از بازی را در خود جای داده است. جایگیری آن در نزدیکی بزرگراه و فرودگاه، دسترسی آسان و پارکینگی با موقعیت مناسب در اطراف را فراهم می کند. استادیوم لاس وگاس بهترین ها را در هر دو فضا ارائه می کند: احساس قرارگیری در فضای باز با وجود یک زمین بازی با چمن های طبیعی و شرایط هوایی کنترل شده و مطبوع با یک چشم انداز خیره کننده. 

 

 

 

 

"استادیوم Allegiant" در حدود 1.9 میلیارد دلار هزینه خواهد داشت و به یکی از گرون ترین استادیوم ها در طول تاریخ تبدیل می شود. ساخت این مجموعه در سپتامبر 2017 آغاز شده و طبق برنامه در سال 2020 تکمیل می گردد.

 

 

 

 


منابع:

www.manicaarchitecture.com

www.crazyhorse3.com

www.arcamlak.com

 

کلیه داده‌ها (مطالب و تصاویر) با کسب اجازه از مهندسین، مالکین و صاحبان بیزینس های مربوطه بارگذاری گردیده و تنها نزد مدیریت وب سایت luxuryproperties.ir نگهداری می شود و تحت هیچ شرایطی در اختیار افراد متفرقه و یا مجموعه‌ های غیر وابسته قرار نخواهد گرفت. لازم به ذکر است که هر گونه استفاده غیرمجاز از اطلاعات وب سایت، به صورت مستقیم یا غیر مستقیم، بدون اخذ مجوز از مدیریت سایت، پیگرد قانونی دارد. 



کپی رایت 2020 © LuxuryProperties.ir، تمامی حقوق محفوظ است.