وبلاگ / پروژه های برنده جایزه / برندگان ایرانی جایزه بین المللی A'Design Award 2019 - 2020

برندگان ایرانی جایزه بین المللی A'Design Award 2019 - 2020

مسابقه و جایزه "A' Design Award" بزرگترین، معتبرترین و تاثیرگذارترین جایزه طراحی در جهان و بالاترین دستاورد در طراحی به شمار می آید. A' Design Award که با آثار طراحی اصیل و عالی از سراسر جهان شناخته می شود، یک منبع الهام بخش برای طراحان برنده جایزه، هنرمندان، آرشیتکت ها، بِرند ها و شرکت های طراحی می باشد. هر وسیله مصنوع، هر اختراعی، اثر هنری، محصول، پروژه یا خدماتی که دارای طراحی خوب، با رعایت اصول زیبایی شناختی، ایده پردازی خلاقانه، تفکر طراحی، مهندسی برتر و یا نوآوری اصیل باشد، می تواند در A' Design Award معرفی گردد.  

 

 

نمایشگاه A' Design Award اندکی پس از اعلام نتایج در موزه طراحی MOOD Design ایتالیا برگزار می گردد و بعد از آن به چندین کشور و شهر منتقل شده و افتتاحِ بزرگِ نسخه جدیدی از مسابقه طراحی سالانه را به نمایش می گذارد. نمایشگاه طراحی این موقعیت را برای آرشیتکت ها، طراحان و بیزینس ها فراهم می کند تا آخرین محصولات، پروژه ها و خدمات خود را به نمایش بگذارند و تِرِند های طراحی سال را معیّن نمایند. 

 

برندگان ایرانی منتخب در جایزه و مسابقه A' Design Award & Competition 2019 – 2020

 

رستوران و کافه روبل
اثر: پیمان کیانی و پریسا بی ریا
برنده جایزه نقره A' Design Award (در بخش طراحی فضای داخلی و نمایشگاه)

از ابتدا، هدف طراحی همگام با حفظ مفهوم اصلی بود. فضا و کاربری رستوران (دودخانه یا اسموک هاوس آمریکایی) به گونه ای است که اگر در تصورمان آن را به شهری در کشور دیگری مانند لس آنجلس، فرانکفورت، دبی یا مکان های دیگر منتقل کنیم، باز هم می تواند مورد قبول مردم آن منطقه خاص با هر فرهنگ، تفکر، عقیده و آب و هوایی باشد. آن ها می توانند با این فضا احساس راحتی کنند و از لحظات لذت ببرند.  

 

 

 



مبلمان Saltatur  
اثر: مسعود اکبرزاده
برنده جایزه نقره A' Design Award (در بخش مبلمان، آیتم های دکوراتیو و طراحی خانه)

مبلمان Saltatur مجموعه ای از نیروهای فشاری و تنشی است که در یک پیکربندی پیچیده به تعادل رسیده اند. هندسه ساختار آن از تکنیک کُشتی یونانی-رومی به نامSalto  الهام گرفته شده است. کلمه Salto در زبان لاتین به معنای "رقصیدن" است که نام مبلمان Saltatur نیز برگرفته از همین ریشه به معنای "رقصنده" در لاتین می باشد. 

 

 

 



مجتمع فرهنگی و المان شهری آمادای 
اثر: نوتاش دادجو
برنده جایزه برنز A' Design Award (در بخش معماری، ساختمان و طراحی ساختار)

این پروژه برای شهرداری همدان طراحی شده است تا نمادی جدید برای شهر باشد. زایش، شکوفایی و پارادوکسی از ظرافت و سختی، برگرفته از محیط طبیعی پیرامون منطقه، در دل مفهوم و ایده اولیه طراحی این پروژه لحاظ شده است. این پروژه شامل کارکردهایی از جمله خرده فروشی، باشگاه ورزشی، عملکردهای آموزشی، رصدخانه، افلاک نما، سالن چند منظوره، سینما، کتابخانه، اتاق کنترل ترافیک شهر و دفاتر مرتبط با شهرداری می باشد. 

 

 

 



صندلی راحتی خیام 
اثر: فاطر سعادت نیاکی
برنده جایزه برنز A' Design Award (در بخش مبلمان، آیتم های دکوراتیو و طراحی خانه)

طراحی چهارچوب این اثر در اصل حاصل ساختار شکنی و بازسازی اثر هوشنگ سیحون، معمار معروف ایرانی، برای مقبره عمر خیام (شاعر، ستاره شناس و ریاضیدان ایرانی در قرون وسطی) می باشد.  

این پروژه تمایل دارد تا ارزش صنعت فرش دستباف ایرانی را احیا کند و سبب شود تا موضع جدیدی برایش یافت شود که نه تنها برای اهداف تزیینی بلکه برای اهداف کاملا کاربردی به کار گرفته شوند. این امر با کشف دوباره ویژگی منحصر به فرد فرش در تحمل وزن و توسعه و به کارگیری آن در این طراحی حاصل شد.

 

 



دفتر بازتاب نور (دفتر آلاید) 
اثر: پانته آ اصغرزاده
برنده جایزه برنز A' Design Award (در بخش طراحی فضای داخلی و نمایشگاه)

در طراحی این واحد همواره سادگی و خوانایی مورد توجه بوده است. موضوع مهم دیگر برای ما آن بود که تمامی فضاها نور طبیعی دریافت کنند بنابراین برای جداسازی اتاق ها از پارتیشن های شیشه ای استفاده شد. مسئله مهم دیگر، طراحی ارتباطات میان مدیران داخلی شرکت بود که بدین منظور اتاق ها طراحی شده و در کنار یکدیگر قرار گرفتند تا کارکنان مرتبط در دسترس و نزدیک بهم بوده و در محیطی کاملا شفاف و صمیمی باشند. 

 

 

 



دکور هنری دیواری "قاصدک و آرزوها" 
اثر: مهناز کریمی
برنده جایزه برنز A' Design Award (در بخش هنرها، صنایع دستی و طراحی های آماده)

قاصدک، که جزئی از طبیعت است، نمادی از شادی کودکان می باشد و بهترین پیام شادی برای کودکان، دنیای بدون جنگ است. هنگامی که تعداد قاصدک ها به 195 برسد (تعداد کشورهای جهان)، تمامی این مجموعه به عنوان یک اثر هنری دیواری در روز 21 سپتامبر (روز جهانی صلح) به سازمان جهانی یوسنکو اهدا خواهد شد.   

 

 



میز رواق 
اثر: علی شریفی امید
برنده جایزه Iron A' Design Award (در بخش مبلمان، آیتم های دکوراتیو و طراحی خانه)

"مقرنس" یکی از مهم ترین عناصر معماری ایرانی است. در ابتدا، از آن برای تزیین ستون های پایه گنبد ها و سقف مساجد استفاده می شد سپس به یکی از پر کاربرد ترین عناصر تزیینی ساختمان تبدیل شد. "رواق" عظمت و شکوه سقف های مقرنس پوشیده از آیینه را بار دیگر در مقیاسی کوچک تر تجدید می کند. رواق رنگ های زوایای مختلف پیرامون را منعکس کرده تا با مکانی که در آن قرار می گیرد همخوانی داشته باشد و آن را زیباتر نماید.  

 

 

 

 



ساختمان مسکونی روزن
اثر: سید حامد جعفری
برنده جایزه Iron A' Design Award (در بخش معماری، ساختمان و طراحی ساختار)

کارفرما خواسته بود تا خانه دوران کودکی او در ترکیب با طراحی های معماری پیشرفته محقق شود. "روزَن" به ساکنین خود این امکان را می دهد که دو سبک زندگی را تجربه کنند؛ یکی خانه ایرانی سنتی از دوران قدیم و دیگری یک آپارتمان مدرن در زمان حال. 

این ساختمان در شهر اصفهان قرار دارد؛ جایی که آب و هوا در تابستان گرم و خشک و در زمستان سرد و خشک است. بنابراین برای پنجره ها از سایبان برقی و چرخشی استفاده شده تا از طریق کنترل از راه دور بتوان در زمستان، به منظور افزایش نور ورودی خورشید آن را گسترش داد و در تابستان، برای کاهش نور ورودی خورشید آن را کوچک کرد.

 

 


منابع:

www.competition.adesignaward.com

 

کلیه داده‌ها (مطالب و تصاویر) با کسب اجازه از مهندسین، مالکین و صاحبان بیزینس های مربوطه بارگذاری گردیده و تنها نزد مدیریت وب سایت luxuryproperties.ir نگهداری می شود و تحت هیچ شرایطی در اختیار افراد متفرقه و یا مجموعه‌ های غیر وابسته قرار نخواهد گرفت. لازم به ذکر است که هر گونه استفاده غیرمجاز از اطلاعات وب سایت، به صورت مستقیم یا غیر مستقیم، بدون اخذ مجوز از مدیریت سایت، پیگرد قانونی دارد. 



کپی رایت 2020 © LuxuryProperties.ir، تمامی حقوق محفوظ است.