وبلاگ / طرح های معماری / موزه ملی دریانوردی چین

موزه ملی دریانوردی چین

"موزه ملی دریانوردی چین" توسط دفتر معماری COX Architecture طراحی شده و در مسابقه بین المللی که در سال 2013 برگزار شده بود، به عنوان طرح برنده انتخاب شد. این موزه در نوع خود اولین است. چهار بال دارد و بر روی مضامینی همچون "اقیانوس باستان"، "اقیانوس امروز"، "سفر اکتشاف" و "عصر اژدها" متمرکز است. هدف از ساخت این پروژه، برجسته کردن تحولات دریایی کشور چین می باشد. این موزه سه طبقه ای با 80 هزار مترمربع مساحت، شش بخش نمایشی و پانزده سالن نمایشگاهی بهم پیوسته دارد. 

 

 

 

 

 

 

 

"موزه ملی دریانوردی چین" دارای پنج تالار است که این ساختارها به شکل شعاعی به سمت بندرگاه کشیده شده و در یک سالن ورودی مرکزی به یکدیگر می رسند. هریک از سالن ها به وجه متفاوتی از میراث دریایی چین اختصاص یافته است. این وجوه شامل طبیعت و اقیانوس، تمدن دریایی جهان، فرهنگ دریایی چین و کشتی های تاریخی می باشند. این بنا یک سالن نمایشگاه موقت و فضاهایی برای آموزش عمومی، داد و ستد، تحقیق و امکانات مربوط به موزه دارد. بخش جلویی موزه یک پلازای دریانوردی است که در آنجا بار دیگر دریانوردی مورد توجه قرار می گیرد و سایر رویدادهای روباز به شکلی موثر، موزه و شهر را به یکدیگر پیوند می دهد. پلازای دریانوردی یک دهکده ماهیگیری و صنایع دستی و یک باغ گیاه شناسی دریایی دارد. بخش بندی سالن ها و پلازای دریایی سبب می شوند تا موزه همچون یک ساختمان یکپارچه به نظر نیاید.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

این موزه در ماه مِی سال 2019 به شکل خصوصی افتتاح شد. هدف از این پروژه تبدیل آن به یک نیروی محرکه برای افزایش آگاهی عموم مردم چین در مورد حفاظت از دریا، تحقیقات دریایی و فرهنگ دریانوردی می باشد. این موزه برنده جوایز بسیاری از جمله جایزه World Future Project of the Year، جایزه World Architecture Festival (فستیوال معماری جهانی) کشور سنگاپور در سال 2013 در بخش پروژه های آینده، جایزه World Architecture Festival Singapore در سال 2013 و... شده است.

 

 

 

 


منابع:

www.coxarchitecture.com.au

www.archdaily.com

www.arcamlak.com

 

کلیه داده‌ها (مطالب و تصاویر) با کسب اجازه از مهندسین، مالکین و صاحبان بیزینس های مربوطه بارگذاری گردیده و تنها نزد مدیریت وب سایت luxuryproperties.ir نگهداری می شود و تحت هیچ شرایطی در اختیار افراد متفرقه و یا مجموعه‌ های غیر وابسته قرار نخواهد گرفت. لازم به ذکر است که هر گونه استفاده غیرمجاز از اطلاعات وب سایت، به صورت مستقیم یا غیر مستقیم، بدون اخذ مجوز از مدیریت سایت، پیگرد قانونی دارد. 



کپی رایت 2020 © LuxuryProperties.ir، تمامی حقوق محفوظ است.