وبلاگ / زندگی به سبک لاکچری / لامبورگینی اسنزا SCV12: با 830 اسب بخار فقط برای پیست

لامبورگینی اسنزا SCV12: با 830 اسب بخار فقط برای پیست

اسنزا SCV12 خودرو ای اسپرت است که فقط در پیست قابل استفاده می باشد. این خودرو توسط کارخانه خودرو سازی ایتالیایی لامبورگینی، و زیر نظر بخش مسابقه ای "Squadra Corse" تولید شده است. این خودرو در تاریخ تیر 1399 معرفی شد که قوی ترین و آخرین خودروی نفس طبیعی این برند می باشد. طراحی (مهاجم گونه) این خودرو به تولید نیروی رو به پایین کمک کرده و نیروی تولید شده معادل با نیروی تولیدی در خودروهای مسابقه ای GT3 می باشد. اسپلیتر جلوی این خودرو و بال بزرگ تعبیه شده در عقب آن نیز به تولید نیروی رو به پایین کمک قابل توجهی می کنند. در نتیجه این خودروی اسپرت قادر است حداکثر چابکی همراه با حداکثر پایداری و همچنین لذت رانندگی را در پیست های پرطرفدار ارائه دهد. اسنزا SCV12 136 کیلوگرم از مدل اونتادر SVJ سبک تر می باشد و دارای ساختاری یکپارچه از جنس کامپوزیت کربن بوده که مصوب با قوانین FIA است و اولین نمونه مورد تایید بدون استفاده از فلز می باشد. همچنین این خودرو اولین خودرویی است که طبق قوانین ایمنی FIA ساخته شده است.

 

 

در اسنزا SCV12 از قوی ترین موتور 12 سیلندر V شکل 6.5 لیتری نفس طبیعی، تولید شده توسط لامبورگینی استفاده شده است که توان تولید 860 اسب بخار را دارد. این موتور قدرت خود را از طریق جعبه دنده 6 سرعته که در مدل مسابقه ای "Huracán Super Trofeo EVO" استفاده شده به چرخ های عقب انتقال می دهد. شاسی این خودرو از جنس فیبر کربن است. این امر باعث می شود این خودرو نسبت قدرت به وزن 1.66 اسب بخار بر هر کیلوگرم داشته باشد. از اینرو در سرعت 249 کیلومتر بر ساعت 1.200 کیلوگرم نیروی رو به پایین تولید می کند. فقط 40 دستگاه از مدل اسنزا SCV12 تولید خواهد شد که هر یک با قیمتی حدود 1.8 تا 2.7 میلیون دلار فروخته می شود. با این وجود، مشتریان در سراسر جهان به "باشگاه اختصاصی" و برنامه های مختلف رانندگی دسترسی خواهند یافت.

 


منابع:

Lamborghini.com [1] [2] [3]

Wikipedia.org

Topgear.com

Motor1.com [1] [2]

Caranddriver.com

Toptenteh.com

 

کلیه داده‌ها (مطالب و تصاویر) با کسب اجازه از مهندسین، مالکین و صاحبان بیزینس های مربوطه بارگذاری گردیده و تنها نزد مدیریت وب سایت luxuryproperties.ir نگهداری می شود و تحت هیچ شرایطی در اختیار افراد متفرقه و یا مجموعه‌ های غیر وابسته قرار نخواهد گرفت. لازم به ذکر است که هر گونه استفاده غیرمجاز از اطلاعات وب سایت، به صورت مستقیم یا غیر مستقیم، بدون اخذ مجوز از مدیریت سایت، پیگرد قانونی دارد. 



کپی رایت 2020 © LuxuryProperties.ir، تمامی حقوق محفوظ است.