وبلاگ / طرح و هنر / چیدمان هنری "Plexus"؛ اثری از گابریل داو

چیدمان هنری "Plexus"؛ اثری از گابریل داو

گابریل داو در شهر مکزیکو سیتی متولد شده است. گابریل درون فرهنگ و رسوم پر از رنگ و لعابِ مکزیکی بزرگ شده است. او پس از کار به عنوان طراح گرافیک، در سال 2000 به مونترال کانادا نقل مکان کرد. در جست و جوی آزادی خلاقانه، گابریل کسب تجربه و خلق آثار هنری را آغاز نمود که در نهایت او را به سمت کاوش در کارهای پارچه بافی و سوزنکاری (فعالیت هایی که به طور سنتی مربوط به زنان بوده و در کشور او (مکزیک) برای پسران ممنوع بوده است) سوق داد. گابریل به واسطه کار با نخ و منسوجات، اینستالیشن های مکان محوری خلق کرد که رابطه میان فَشِن و معماری و چگونگی ارتباط آن ها با نیاز بشر به پناهگاه در تمامی شکل ها و فرم ها را مورد بررسی قرار می دهند. پس از هفت سال زندگی در مونترال کانادا، او به دالاس در تگزاس نقل مکان کرد. 

 

 

آثار او در کشورهای آمریکا، کانادا، بلژیک و انگلستان به نمایش درآمده است. همچنین در نشریات متعددی از سراسر جهان از قبیل مجله Sculpture، بر روی جلد چاپ دوازدهم از Art Fundamentals توسط McGraw-Hill و در کتاب " Raw + Material = Art" اثر نویسنده Tristan Manco به چاپ رسیده است. 

 

 

 

 

اگرچه گابریل آثار هنری متعددی با کاغذ و سایر مواد نیز دارد اما با اینستالیشنی بزرگ مقیاس از ریسمان های خیاطی به نام "Plexus" (که نام آن از شبکه عروق خونی یا اعصابی که در تمام بدن وجود دارند، گرفته شده است) شهرت فراوانی کسب نمود. ایسنتالیشن های ریسمان های رنگارنگ گابریل داو، توجه ما را به خود جلب کرده و درک ما را از فضا مورد چالش قرار می دهد. در ابتدا ممکن است فکر کنید طیف کاملی از نور نمایش داده شده: رنگین کمانی از رنگ های زنده که بر روی دیوار و کف می درخشند. اما با نزدیک شدن، متوجه می شوید که این رنگ ها از یک پروژکتور نور نمی آیند بلکه مجموعه ای از هزاران ریسمان جداگونه ای هستند که در فضا تعبیه شده اند. طی یک فرآیند پر زحمت و شگفت آور، این هنرمند هزاران متر از ریسمان ها را در قلاب های دیوار و کف نصب کرده و تجربه ای چشم نواز از رنگ و فرم خلق می نماید.  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


منابع:

www.gabrieldawe.com

www.stateoftheart.crystalbridges.org

www.conduitgallery.com

www.en.wikipedia.org

www.toptenteh.com

 

کلیه داده‌ها (مطالب و تصاویر) با کسب اجازه از مهندسین، مالکین و صاحبان بیزینس های مربوطه بارگذاری گردیده و تنها نزد مدیریت وب سایت luxuryproperties.ir نگهداری می شود و تحت هیچ شرایطی در اختیار افراد متفرقه و یا مجموعه‌ های غیر وابسته قرار نخواهد گرفت. لازم به ذکر است که هر گونه استفاده غیرمجاز از اطلاعات وب سایت، به صورت مستقیم یا غیر مستقیم، بدون اخذ مجوز از مدیریت سایت، پیگرد قانونی دارد. 



کپی رایت 2020 © LuxuryProperties.ir، تمامی حقوق محفوظ است.