وبلاگ / طرح و هنر / چیدمان های هنری با استفاده از نور، اثری از بروس مونرو

چیدمان های هنری با استفاده از نور، اثری از بروس مونرو

"بروس مونرو" (متولد ژوئن سال 1959) یک هنرمند دو ملیتی انگلیسی-استرالیایی است که شهرت او به تولید اینستالیشن های (چیدمان هنری) سایت محور در مقیاس های بزرگ می باشد که اغلب با گردآوری هزاران قطعه کنار هم حاصل می شوند. در سال 1977، او در کالج فنی Braintree یک دوره بنیادی هنر و طراحی را به پایان رساند و در سال 1982، از دانشگاه پلی تکنیک بریستول در رشته هنرهای زیبا با گرایش نقاشی فارغ التحصیل شد. در سال 1984، بروس به قصد گذراندن تعطیلاتی شش ماهه به استرالیا سفر کرد اما در عوض به مدت هشت سال در استرالیا ماند. زمانی که در استرالیا کار می کرد، تصمیم گرفت تا زاویه دید خود را به کار با نور محدود کند. بنا به گفته این هنرمند: "وقتی حدودا 30 سال پیش تصمیم گرفتم با نور کار کنم، خیلی محتاطانه آن را انتخاب کردم زیرا می دانستم به نوعی تمرکز احتیاج دارم. تصور می کردم کار با ماده ای که بسیار خالص و حقیقی است، می تواند توانایی من را در بیان تمامی ایده های مختلفی که مغزم را پر کرده بود، ساده کند." 

 

 

بیشترین شهرت بروس مونرو برای اینستالیشن های بزرگ و چشمگیر او می باشد که بر پایه نور هستند و عمدتا برگرفته از علاقه او به تجربه و ارتباط مشترک بشر است. برای بیش از 30 سال، او مشغول ثبت ایده ها و تصاویر ذهنی در کتاب های طراحی بوده است. او پاسخ های خود را از موسیقی، ادبیات، علوم و جهان پیرامونش به عنوان مرجع و موضوع اصلی به کار گرفته است و منعکس می کند. فعالیت های مونرو منجر به تولید آثار هنری موقت به یاد ماندنی و همچنین داستان های کوتاه دوستانه شده است. 

بروس مونرو که با فیبرهای نوری و لامپ های LED، طرح های دیجیتالی و عناصر نورانی پیچیده و ساده ای می سازد، اینستالیشن های عظیمی برای مکان های برجسته بین المللی از قبیلل کلیسای جامع سالزبری، بنیاد de Rothschild و موزه ویکتوریا و آلبرت تولید کرده است. او نمایشگاه های زیادی در سراسر جهان از جمله استرالیا، انگلستان، ایالات متحده، کره جنوبی، اسکاندیناوی، مکزیک و امارت متحده عربی برپا کرده است.

 

 

اینستالیشن های منتخب:

 

 

"دشت نور"

 

 

 

 



"جرقه های وییز"

 

 



  "مقیاس های C"

 

 



"برج های آب"

 

 



"برج دیدبانی"

 

 



"ماه آبی روی صفحه گرامافون"

 

 



"گردهمایی قبیله ها"

 



"فرشته روشنایی"

 

 



"خارپشت های فاگین"

 



"کرم شب تاب"

 



"نیلوفرهای آبی"

 


 

منابع:

www.brucemunro.co.uk

www.tropicallight.com.au

www.en.wikipedia.org

www.toptenteh.com

 

کلیه داده‌ها (مطالب و تصاویر) با کسب اجازه از مهندسین، مالکین و صاحبان بیزینس های مربوطه بارگذاری گردیده و تنها نزد مدیریت وب سایت luxuryproperties.ir نگهداری می شود و تحت هیچ شرایطی در اختیار افراد متفرقه و یا مجموعه‌ های غیر وابسته قرار نخواهد گرفت. لازم به ذکر است که هر گونه استفاده غیرمجاز از اطلاعات وب سایت، به صورت مستقیم یا غیر مستقیم، بدون اخذ مجوز از مدیریت سایت، پیگرد قانونی دارد. 



کپی رایت 2020 © LuxuryProperties.ir، تمامی حقوق محفوظ است.