وبلاگ / طرح های معماری / موسیو دو آمانها (موزه آینده) ، برزیل

موسیو دو آمانها (موزه آینده) ، برزیل

"موسیو دو آمانها" (موزه آینده) توسط سانتیاگو کالاتراوا طراحی شده و در منطقه رو به رشد Puerto Maravilha در ریودوژانیرو کشور برزیل واقع شده است. برای ادای احترام و در تکمیل مناطق تاریخی محله، حجم کلی موزه 18 متر بالاتر از سطح اسکله طراحی و اجرا است. این بنا دارای پیش آمدگی های بزرگ به طول 75 متر در وجه رو به میدان و 45 متر در وجه رو به دریا می باشد. موزه در دسامبر سال 2015 افتتاح شد و در نخستین گشایش آن در آخر هفته بیش از 25400 بازدیدکننده داشت. 

 

 

 

 

 

 

سقف کنسولی بنا با آن نما و بال های بزرگ متحرکی که دارد، تقریبا در تمام طول اسکله گسترش یافته و بر امتدادش در خلیج Guanabara تاکید می کند. در بیرون، استخری دور تا دور بنا را در برگرفته (از آن برای تسویه آب پمپ شده از خلیج استفاده می شود که از انتهای اسکله دوباره به داخل خلیج بر می گردد) و سبب می شود موزه از دید بازدیدکنندگان شناور به نظر برسد.

 

 

 

 

 

 

این ساختمان با استفاده از منابع طبیعی موجود در سایت کار خواهد کرد؛ آب از خلیج مجاور برای تهویه مطبوع دمای داخلی، همچنین استفاده از انرژی خورشیدی که از طریق پانل های فوتوولتائیک ذخیره شده است. این پانل ها به طور یکپارچه بر روی بال های کارآمد سقف که می توانند به صورت پویا با زاویه مطلوب خورشید تنظیم شوند، قرار گرفته اند.  

 

 

 

 

 

 

این موزه شامل 5000 مترمربع فضای نمایشگاهی موقت و دائمی و همچنین یک پلازای 7600 مترمربعی است که به دور ساختار بنا می پیچد و در امتداد اسکله گسترده می شود. نمایشگاه دائمی در طبقه بالا قرار گرفته و سقفی به ارتفاع 10 متر با چشم انداز پانوراما به خلیج Guanabara دارد. طبقه پایین شامل اتاق های کاربردی و فنی از جمله دفاتر اداری موزه، امکانات آموزشی، فضای تحقیقاتی، سالن اجتماعات، فروشگاه موزه، رستوران، لابی، بایگانی، انبار و فروشگاه های سوغاتی می باشد.

 

 

 

 

 

 


منابع:

www.calatrava.com

www.archdaily.com

www.arcamlak.com

 

کلیه داده‌ها (مطالب و تصاویر) با کسب اجازه از مهندسین، مالکین و صاحبان بیزینس های مربوطه بارگذاری گردیده و تنها نزد مدیریت وب سایت luxuryproperties.ir نگهداری می شود و تحت هیچ شرایطی در اختیار افراد متفرقه و یا مجموعه‌ های غیر وابسته قرار نخواهد گرفت. لازم به ذکر است که هر گونه استفاده غیرمجاز از اطلاعات وب سایت، به صورت مستقیم یا غیر مستقیم، بدون اخذ مجوز از مدیریت سایت، پیگرد قانونی دارد. 



کپی رایت 2020 © LuxuryProperties.ir، تمامی حقوق محفوظ است.