وبلاگ / طرح های معماری / تالار اُپرا کپنهاگ، دانمارک

تالار اُپرا کپنهاگ، دانمارک

"تالار اُپرای کوپنهاگ" سرای ملی اُپرای دانمارک می باشد و یکی از مدرن ترین تالارهای اُپرا در جهان است. این تالار همچنین یکی از گران ترین تالارهای اُپرای ساخته شده با هزینه ای بالغ بر 370 میلیون دلار است. اُپرای ملی دانمارک نقطه عطفی برای کپنهاگ و نمادی از زندگی فرهنگی غنی شهر می باشد. تالار اُپرا کپنهاگ توسط آرشیتکت دانمارکی Henning Larsen طراحی شده و تعدادی از هنرمندان دانمارکی نیز در تزیینات آن همکاری کرده اند. از جمله Per Kirkeby که چهار نقش برجسته برنزی ساخته و Olafur Eliasson هنرمند دانمارکی-ایسلندی نیز برای سرسرا سه مجسمه نوری ساخته است.  

 

 

 

 

 

 

 

تالار اُپرا با سنگ آهک هایی از بخش جنوبی منطقه German Jura Gelb پوشانده شده و در سرسرا از سنگ مرمر Sicilian Perlatino استفاده شده است. دیوار سالن نمایش که رو به روی سرسرا قرار گرفته، با چوب افرا پوشانده شده و سقف سالن اصلی با 105000 ورق طلای 24 عیار معادل 1.5 کیلو طلا تزیین شده است. 

 

 

 

 

 

 

 

اُپرا شش صحنه نمایش اصلی دارد که یکی از آن ها برای مخاطبین قابل مشاهده است و پنج مورد دیگر برای تمرین های نمایش و آماده سازی مجموعه می باشد. این ساختمان تقریبا تمامی آنچه که برای اُپرا، باله و غیره نیاز است از جمله بالابرهای صحنه، کف های متحرک باله و... را دارد. مساحت کلی این بنا 41000 مترمربع و دارای 14 طبقه است که 5 طبقه آن در زیر زمین است. تالار اُپرا بیش از 1000 اتاق از جمله یک اتاق بزرگ تمرین ارکسترال دارد. علاوه بر صحنه نمایش اصلی، این ساختمان یک صحنه نمایش کوچک به نام Takkelloftet دارد که به عنوان تئاتر آوانگارد یا به اصطلاح "جعبه سیاه" مورد استفاده قرار می گیرد.

 

 

 

 

 

 


منابع:

www.henninglarsen.com

www.en.wikipedia.org

www.visitcopenhagen.com

www.arcamlak.com

 

کلیه داده‌ها (مطالب و تصاویر) با کسب اجازه از مهندسین، مالکین و صاحبان بیزینس های مربوطه بارگذاری گردیده و تنها نزد مدیریت وب سایت luxuryproperties.ir نگهداری می شود و تحت هیچ شرایطی در اختیار افراد متفرقه و یا مجموعه‌ های غیر وابسته قرار نخواهد گرفت. لازم به ذکر است که هر گونه استفاده غیرمجاز از اطلاعات وب سایت، به صورت مستقیم یا غیر مستقیم، بدون اخذ مجوز از مدیریت سایت، پیگرد قانونی دارد. 



کپی رایت 2020 © LuxuryProperties.ir، تمامی حقوق محفوظ است.