وبلاگ / طرح های معماری / دفتر مرکزی کارخانه S.Pellegrino، ایتالیا

دفتر مرکزی کارخانه S.Pellegrino، ایتالیا

دفتر معماری BIG به عنوان برنده مسابقه طراحی دفتر مرکزی جدید و کارخانه بطری سازی برای شرکت San Pellegrino در ایتالیا اعلام شد. در این مسابقه از معماران خواسته شد تا خانه تاریخی شرکت San Pellegrino (پیشروترین شرکت تولید آب معدنی گازدار در جهان) را با طرحی واقعا نوآورانه و پیشرفته از نظر تکنولوژی، بازسازی کرده و گسترش دهند. هدف از این طراحی، ادغام با زیبایی های طبیعی زمین های اطراف و در عین حال پاسخگویی به هویت منحصر به فرد این برند بود. بنابر گزارشات اعلام شده، پیش بینی می شود ساخت این مجتمع 17000 مترمربعی 95 میلیون دلار هزینه داشته باشد. 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

طبق گفته معماران پروژه، طرح پیشنهادی "توسعه معقولی از معماری گویا و کاربردی کارخانه موجود از سال 1899 و همچنین ادای احترام به عناصر کلاسیک معماری و شهر سازی ایتالیایی" می باشد. عناصر به کار رفته از جمله گذرگاه های طاق دار، viale (خیابان)، میدانگاه و رواق محیط معمارانه ای می سازند که در آنجا تولید و مصرف، طبیعت و معماری، محیط بیرون و داخل باهم ادغام می شوند تا تجربه بهتری برای بازدیدکنندگان و همچنین کارکنان S.Pellegrino فراهم کنند. طرح حول یک عنصر معمارانه شناخته شده یعنی "طاق" تکمیل شد. طاق یا قوس یکی از کارآمدترین مصالح و به لحاظ ساختاری روشی زیبا برای گستردگی در فضاهای بزرگ به منظور ایجاد فضاهای تولید، نمایشگاه و برگزاری رویدادها می باشد. 

 

 

 

 

 

 

 

 

در مرکز مجتمع یک ساختار نمادین بسیار بزرگ قرار گرفته که از لایه های مختلف سنگ و آب با تعبیری هنری تشکیل شده است. این ساختار نماد سفری 30 ساله است که آب معدنی برای دریافت املاح معدنی و رسیدن به خلوص منحصر به فرد San Pellegrino طی می کند. پیرامون این مجتمع از هر دو طرف توسط بستر رودخانه و کوه ها احاطه شده و این حس را به کارمندان و بازدیدکنندگان می دهد که در دل طبیعت شناور هستند. این مجتمع هم اکنون در حال ساخت است. 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


منابع:

www.big.dk

www.archdaily.com

www.arcamlak.com

 

کلیه داده‌ها (مطالب و تصاویر) با کسب اجازه از مهندسین، مالکین و صاحبان بیزینس های مربوطه بارگذاری گردیده و تنها نزد مدیریت وب سایت luxuryproperties.ir نگهداری می شود و تحت هیچ شرایطی در اختیار افراد متفرقه و یا مجموعه‌ های غیر وابسته قرار نخواهد گرفت. لازم به ذکر است که هر گونه استفاده غیرمجاز از اطلاعات وب سایت، به صورت مستقیم یا غیر مستقیم، بدون اخذ مجوز از مدیریت سایت، پیگرد قانونی دارد. 



کپی رایت 2020 © LuxuryProperties.ir، تمامی حقوق محفوظ است.