وبلاگ / طرح های معماری / باغ گیاه شناسی تایوان، چین

باغ گیاه شناسی تایوان، چین

شرکت اتریشی Delugan Meissl Associated Architects (DMAA) ساخت مجموعه "باغ گیاه شناسی تایوان" را در چین به پایان رسانده است. این مجموعه سه گلخانه گنبدی شکل دارد که بر روی یک دریاچه مصنوعی و کنار آن قرار گرفته اند. سایت باغ گیاه شناسی تایوان در گذشته معدن ذغال سنگ بوده و کارفرما می خواست آن را به یک پارک طراحی شده و موزه تبدیل کند. توسعه و ساخت این باغ ها نیازمند ایجاد مناظر مصنوعی شامل تپه ها، دریاچه ها، آبشارها، مسیرها و ساختمان ها بود. 

 

 

 

 

 

 

این مجموعه شامل یک ساختمان ورودی مرکزی با موزه طبیعت و فضاهای اداری، سه گلخانه، یک رستوران، یک موزه بونسای، یک مرکز تحقیقاتی مرتبط با کتابخانه و محل اقامت کارکنان می باشد. سه گلخانه گنبدی در مرکزیت سایت قرار دارند که به شکل سه نیم کره مشبک چوبی ساخته شده اند. بزرگترین گنبد، باغ گرمسیری دارد در حالی که گنبد دوم یک محیط بیابانی را بازآفرینی می کند. کوچک ترین گنبد که بر روی دریاچه قرار گرفته، مجموعه ای از گیاهان آبزی را در خود جای داده است. 

 

 

 

 

 

 

بزرگترین گنبد با دهانه بیش از 90 متر، یکی از بزرگترین ساختارهای مشبک چوبی در سراسر جهان است. هر سه گنبد از تیرهای چوبی روکش دار با انحنای دوبل تشکیل شده اند که در دو یا سه لایه متقاطع قرار گرفته اند. گنبدها با قطعه های شیشه ای با انحنای دوبل پوشانده شده اند که برخی از آن ها پنجره های بازشو هستند. برای دریافت حداکثر نور خورشید در سال، گلخانه ها رو به جنوب هستند. ساختارهای مشبک چوبی آن ها در ضلع شمالی متراکم تر و در ضلع جنوبی برای بهره وری بیشتر از خورشید، بازتر هستند. کانسپت کلی این ساختارهای مجسمه ای شکل، بر گرفته از سقف های چوبی سنتی چین می باشد. 

 

 

 

 


منابع:

www.dmaa.at

www.dezeen.com

www.arcamlak.com

 

کلیه داده‌ها (مطالب و تصاویر) با کسب اجازه از مهندسین، مالکین و صاحبان بیزینس های مربوطه بارگذاری گردیده و تنها نزد مدیریت وب سایت luxuryproperties.ir نگهداری می شود و تحت هیچ شرایطی در اختیار افراد متفرقه و یا مجموعه‌ های غیر وابسته قرار نخواهد گرفت. لازم به ذکر است که هر گونه استفاده غیرمجاز از اطلاعات وب سایت، به صورت مستقیم یا غیر مستقیم، بدون اخذ مجوز از مدیریت سایت، پیگرد قانونی دارد. 



کپی رایت 2020 © LuxuryProperties.ir، تمامی حقوق محفوظ است.