وبلاگ / طرح های معماری / تالار اپرای ژوهای، چین

تالار اپرای ژوهای، چین

"تالار اُپرا ژوهای" واقع در کرانه جزیره ژوهای چین، ساختاری سبک و در عین حال پویا دارد که توسط موسسه طراحی معماری پکن یا به اختصار BIAD طراحی شده است. عقب نشینی جریان جزر و مد دریا همزمان با طلوع ماه در شامگاه، الهام بخش طراحی سایت بنا بوده است. تالار اپرا ژوهای که با داشتن فرمی خالص و زیبا به خودیِ خود با دریا و آسمان یکی شده، به شکل دو ساختار منحنی در امتداد دشت ساحلی گسترش یافته و در مجموع مساحتی در حدود 59 هزار مترمربع را دربرگفته است. "تالار اپرا ژوهای" که در سال 2017 ساخته شده، تبدیل به نقطه عطفی برای شهر شده است.

 

 

 

 

دو ساختار موجود در مجموعه ژوهای دارای یک سالن اپرا با ظرفیت 1550 نفر و یک سالن تئاتر چند منظوره با ظرفیت 550 نفر هستند و توسط یک تئاتر 350 نفره در فضای باز به یکدیگر متصل می شوند. بازدیدکنندگان با ورود به ساختمان، با فضایی به همان اندازه چشمگیر رو به رو می شوند که در آن نمایشی از نور آفتاب، نور مهتاب و نورهای تئاتر برپا است که در سراسر نمای شفاف بنا در هم می آمیزند. 

 

 

 

آتریوم شفاف بنا که از سرسرای طبقه اول به بالا می رود، چشم اندازهایی به سوی محیط پیرامون و دریا دارد. طراحی آن در سه لایه انجام شده است؛ ابتدا سه خط افقی (مرز میان بالکن، آتریوم و گودال ارکستر)، و سه کانال نوری عمودی فرورفته به یکدیگر متصل می شوند تا یک جریان طبیعی در فضا شکل بگیرد.

 

 

 

 

 برای نمایان ساختن عظمت و شکوه آتریوم، موسسه معماری BIAD یک الگوی متقارن محوری و یک طرح نعل اسبی اتخاذ کرده است که در آن  آتریوم و بالکن به تدریج بالا می روند و در آن ها از آخرین تکنولوژی دیجیتالی سه بعدی برای بازدید و طراحی استفاده کرده است تا تمامی مخاطبین تجربه ای با کیفیت بالا داشته باشند. در آخر، این طرح توجه ویژه ای به آکوستیک سالن اجرا و  ماشین آلات مورد نیاز صحنه دارد و تمامی طنین های صوتی و راهکارهای جاذب صدا را در خروجی نهایی ادغام می کند. 

 

 

 

 


منابع:

www.designboom.com

www.e-architect.com

www.arcamlak.com

 

کلیه داده‌ها (مطالب و تصاویر) با کسب اجازه از مهندسین، مالکین و صاحبان بیزینس های مربوطه بارگذاری گردیده و تنها نزد مدیریت وب سایت luxuryproperties.ir نگهداری می شود و تحت هیچ شرایطی در اختیار افراد متفرقه و یا مجموعه‌ های غیر وابسته قرار نخواهد گرفت. لازم به ذکر است که هر گونه استفاده غیرمجاز از اطلاعات وب سایت، به صورت مستقیم یا غیر مستقیم، بدون اخذ مجوز از مدیریت سایت، پیگرد قانونی دارد. 



کپی رایت 2020 © LuxuryProperties.ir، تمامی حقوق محفوظ است.