وبلاگ / طرح های معماری / ساختمان ماساریک، پراگ

ساختمان ماساریک، پراگ

مراحل ساخت پروژه "ماساریک" اثری از دفتر معماری زاها حدید، در پراگ ادامه دارد و تاکنون ساخت طبقات خرده فروشی (همکف و اول) تکمیل شده است. کار ساخت طبقات بالاتر برای دفاتر اداری کنسولی همراه با بام های سبز مُطبق نیز آغاز شده است. ساختمان ماساریک با مساحت 28000 مترمربع، هفت طبقه در بخش شرقی و 9 طبقه در بخش غربی خود دارد و بنابر برنامه تا سال 2023 افتتاح می شود. 

 

 

 

 

 


مشخصه معماری بنا، مسیرهای گردشی است که در سراسر پروژه گسترده شده اند و دسترسی های لازم را به فضاهای شهری جدید در مرکز اصلی حمل و نقل شهر فراهم می کنند. این طرح به دنبال ایجاد یک پیاده رو جدید جهت ارتقا مسیرهای دسترسی به سکوهای ایستگاه می باشد. با ادغام این طرح شهری جدید و ایستگاه راه آهن موجود، یک پارک عمومی جدید بر روی ریل ها ساخته خواهد شد که به عنوان دروازه استقبال از شهر خواهد بود.  

 

 

 

 

 


این طرح همچنین دارای باغ هایی سبز روی بام ها و نمایی با عایق سه لایه است تا بدین صورت از ورود حداکثری نور طبیعی روز در تمامی فضاهای کاری و بخش های اشتراکی اطمینان حاصل نماید. پانل های فوتوولتائیک جهت ذخیره انرژی تجدیدپذیر نصب می شوند و همچنین سیستم مدیریت هوشمند، پیوسته محیط های داخلی را نظارت و تنظیم خواهد کرد تا میزان مصرف انرژی را  کاهش دهد. 

 

 

 


درختان و درختچه های سر سبز بسیاری در سراسر سایت کاشته شده اند تا سایه و تصفیه طبیعی هوای منطقه را تامین کنند. گیاهان با جمع آوری آب باران آبیاری خواهند شد و در این مجموعه از سیستم های فشار ضعیف و بازیافت آب خاکستری استفاده خواهد شد تا مصرف آب را بیشتر کاهش دهد.

 


منابع:

www.masarycka.com

www.archdaily.com

www.amazingarchitecture.com

www.arcamlak.com

 

کلیه داده‌ها (مطالب و تصاویر) با کسب اجازه از مهندسین، مالکین و صاحبان بیزینس های مربوطه بارگذاری گردیده و تنها نزد مدیریت وب سایت luxuryproperties.ir نگهداری می شود و تحت هیچ شرایطی در اختیار افراد متفرقه و یا مجموعه‌ های غیر وابسته قرار نخواهد گرفت. لازم به ذکر است که هر گونه استفاده غیرمجاز از اطلاعات وب سایت، به صورت مستقیم یا غیر مستقیم، بدون اخذ مجوز از مدیریت سایت، پیگرد قانونی دارد. 



کپی رایت 2020 © LuxuryProperties.ir، تمامی حقوق محفوظ است.