وبلاگ / طرح های معماری / تئاتر شناور با بادبان‌های شیشه‌ای، چین

تئاتر شناور با بادبان‌های شیشه‌ای، چین

استودیوی معماری MAD تئاتری را برای شهر Yiwu در چین طراحی کرده است که با آب احاطه شده و با بادبان‌های شیشه‌ای پوشانده می‌شود تا ظاهر یک قایق در حال حرکت روی رودخانه را به آن بدهد. بادبان‌های شیشه‌ای لایه لایه، مشخصه اصلی این تئاتر جدید است که یادآور Chinese junks (نوعی کشتی چینی) می باشد که زمانی کالاها را از طریق آب جا‌به‌جا می‌کردند. در عین حال، منحنی‌های این بادبان‌ها منعکس‌کننده سقف‌های سبک جیانگ نان از معماری بومی باستانی چین است. شفافیت و سبکی شیشه همچون بافت پارچه‌ای نازک و ابریشمی عمل می‌کنند و ریتمی پویا ایجاد می کند که باعث می شود طوری به نظر برسند که گویی همراه با باد تاب می‌خورند.

 

 

 

 

 

«تئاتر بزرگ Yiwu» که قرار است در جزیره ای نزدیک کرانه جنوبی رودخانه دونگ یانگ ساخته شود، شامل یک تئاتر بزرگ با ۱۶۰۰ صندلی، یک تئاتر متوسط با ۱۲۰۰ صندلی و مرکز کنفرانس بین المللی است. همه آنها با سقف و دیوارهای ساخته شده از صفحات نیمه شفاف شیشه ای پوشانده می شوند. کرتین وال شیشه ای نیمه شفاف ساختمان علاوه براینکه به عنوان یک سایه بان عمل می کند، با به کارگیری نور طبیعی در فضاهای عمومی داخلی و ایجاد یک اثر گلخانه ای خورشیدی در زمستان، در بهینه سازی مصرف انرژی نیز نقش مهمی دارد. در تابستان به عنوان سیستم تهویه عمل می کند و گردش هوا را در داخل و خارج ساختمان افزایش می دهد.

 

 

 

 

این مجتمع جزیره‌ای به عنوان یک مرکز فرهنگی و فضای عمومی جدید در شهر در نظر گرفته شده است و از هر دو ساحل رودخانه در دسترس خواهد بود؛ یک پل ماشین‌رو مجموعه را به کرانه جنوبی متصل می کند و یک پل عابر پیاده منحنی به کرانه شمالی آن می پیوندد. انتظار می‌رود که ساخت «تئاتر بزرگ Yiwu» در سال 2020 آغاز شود.

 

 


منابع:

www.i-mad.com

www.dezeen.com

www.arcamlak.com

 

کلیه داده‌ها (مطالب و تصاویر) با کسب اجازه از مهندسین، مالکین و صاحبان بیزینس های مربوطه بارگذاری گردیده و تنها نزد مدیریت وب سایت luxuryproperties.ir نگهداری می شود و تحت هیچ شرایطی در اختیار افراد متفرقه و یا مجموعه‌ های غیر وابسته قرار نخواهد گرفت. لازم به ذکر است که هر گونه استفاده غیرمجاز از اطلاعات وب سایت، به صورت مستقیم یا غیر مستقیم، بدون اخذ مجوز از مدیریت سایت، پیگرد قانونی دارد. 



کپی رایت 2020 © LuxuryProperties.ir، تمامی حقوق محفوظ است.