وبلاگ / طرح های معماری / تالار موسیقی سِن، فرانسه

تالار موسیقی سِن، فرانسه

شیگرو بان، معمار برنده جایزه پریتزکر، پروژه ساختمان تالار موسیقی واقع در جزیره Seguin (حومه غربی پاریس) را تکمیل کرده که شامل یک سالن چند منظوره، یک سالن موسیقی کلاسیک و یک مدرسه موسیقی است. این مجموعه یک مرکز فرهنگی است که سالنی به شکل تخم مرغ با دیوارهایی از صفحات خورشیدی دارد که مسیر حرکت خورشید را دنبال می‌کنند.

 

 

 

 

 

یک دیوار بتنی مرز بین سایت و امتداد لبه آب را از هم جدا می‌کند. همانطور که دیوار پیرامون در نهایت به سمت لبه جلویی سایت کاهش می یابد، ساختار پوسته مشبک شش ضلعی چوبی سالن موسیقی کلاسیک  ظاهر می شود. در اطراف ساختار پوسته مشبک، پنل خورشیدی مثلثی بزرگ همچون یک بادبان متحرک قرار دارد. بادبان مثلثی بر روی ریل هایی نصب شده است که به آن اجازه می دهد مسیر خورشید را دنبال کند در نتیجه کارایی آن افزایش می یابد و اطمینان حاصل می شود که لابی پشت آن در طول روز سایه دارد.

 

 

 

 

 

 

در قلب این ساختمان، سالن چند منظوره گراند سن قرار دارد؛ مکانی با 6000 صندلی برای برگزاری رویدادهایی از جمله کنسرت، نمایش‌های موزیکال و باله. همچنین یک فضای نمایش کوچکتر با ظرفیت 1150 نفر وجود دارد که به عنوان مکانی برای برگزاری کنسرت های کلاسیک در نظر گرفته شده است. این سالن کوچکتر در داخل یک پوسته مشبک چوبی قرار گرفته است.

 

 


منابع:

www.dezeen.com

www.archello.com

www.arcamlak.com

 

کلیه داده‌ها (مطالب و تصاویر) با کسب اجازه از مهندسین، مالکین و صاحبان بیزینس های مربوطه بارگذاری گردیده و تنها نزد مدیریت وب سایت luxuryproperties.ir نگهداری می شود و تحت هیچ شرایطی در اختیار افراد متفرقه و یا مجموعه‌ های غیر وابسته قرار نخواهد گرفت. لازم به ذکر است که هر گونه استفاده غیرمجاز از اطلاعات وب سایت، به صورت مستقیم یا غیر مستقیم، بدون اخذ مجوز از مدیریت سایت، پیگرد قانونی دارد. 



کپی رایت 2020 © LuxuryProperties.ir، تمامی حقوق محفوظ است.