وبلاگ / طرح های معماری / مجتمع قلب سبز، مارینا وان، سنگاپور

مجتمع قلب سبز، مارینا وان، سنگاپور

"مارینا وان" که توسط دفتر معماری "اینگین هوون" با همکاری طراحان منظر "گاستافسون پورتر + بومن" طراحی شده است، در دل حوزه اقتصادی جدید خلیج مارینا، سنگاپور، واقع می باشد.
این مجتمع ساختمانی چند منظوره شامل 4 ساختمان بلند مرتبه؛ 2 برج اداری و 2 برج مسکونی، و یک فضای مرکزی مشترک به نام "قلب سبز" می باشد. این فضا باغی با طراحی سه بعدی و سیال است که با 37.000 مترمربع مساحت، تنوع زیستی-گیاهی بالایی را در خود جای داده است.
دو برج اداری این مجموعه دارای 30 طبقه می باشند که هرکدام از این طبقات با مساحت 175.000 مترمربع، بزرگترین طبقات اداری سنگاپور با درجه کیفی A خواهند بود. این برج ها همچنین گواهی نامه LEED Platinum Pre-certification" "و گواهی نامه استانداردهای محلی Green Mark Platinum" " را برای طراحی پایدارشان دریافت کرده اند. 
دو برج مسکونی لوکس این مجموعه با داشتن 34 طبقه، 1042 واحد مسکونی و پنت هاوس برای حدود 3000 نفر فراهم می کنند و اکثر واحدها از در برداشتن آسانسور خصوصی به خانه خود لذت خواهند برد.
 

 

 

 

 

 

 

این مجتمع چند منظوره همچنین دارای رستوران ها، کافی شاپ ها، فروشگاه های خرده فروشی، باشگاه تناسب اندام، استخر، داروخانه، سوپر مارکت، فود کورت و فضایی برای برگزاری رویدادهای مختلف در تراس های باز می باشد. طراحی کارآمد این مجتمع با داشتن سیستم های تهویه با صرفه جویی در انرژی، دستگاه های غربالگری خورشیدی خارجی پربازده و لایه هایی که باعث کاهش تشعشع خورشیدی به درون ساختمان می شود، تکمیل می گردد.
"مارینا وان" به عنوان "بهترین ساختمان سبز نوآورانه" برنده جایزه "MIPIM Award" در سال 2018 شده است.

 

 

 

 

 


منابع:

www.archdaily.com

www.world-architects.com

 

کلیه داده‌ها (مطالب و تصاویر) با کسب اجازه از مهندسین، مالکین و صاحبان بیزینس های مربوطه بارگذاری گردیده و تنها نزد مدیریت وب سایت luxuryproperties.ir نگهداری می شود و تحت هیچ شرایطی در اختیار افراد متفرقه و یا مجموعه‌ های غیر وابسته قرار نخواهد گرفت. لازم به ذکر است که هر گونه استفاده غیرمجاز از اطلاعات وب سایت، به صورت مستقیم یا غیر مستقیم، بدون اخذ مجوز از مدیریت سایت، پیگرد قانونی دارد. 



کپی رایت 2020 © LuxuryProperties.ir، تمامی حقوق محفوظ است.