وبلاگ / طرح و هنر / موزه دنیاهای کریستالی سواروسکی، اتریش

موزه دنیاهای کریستالی سواروسکی، اتریش

در سال 1373 شرکت سواروسکی؛ پیشرو در تولید کریستال های شیشه ای، آندره هلر (هنرمند، نویسنده و بازیگر اتریشی) را استخدام نمود تا پارکی تفریحی در شهر واتنس، اتریش به مناسبت صدمین سالگرد تاسیس شرکت طراحی کند.
با گذشت زمان موزه "دنیاهای کریستالی سواروسکی" (به زبان آلمانی "کریستال ولتن سواروسکی") دومین موزه موفق و پربازدید اتریش شد.
پارک در داخل غول سبزی واقع شده که از دل تپه برآمده است و از دهانش آبشار بیرون می آید. جاذبه اصلی پارک نمایشگاه هایی با عنوان "چمبرز آف واندر" (تالارهای شگفت انگیز) است که درون غول سبز واقع شده است. ورودی از زیر ریش غول است که بازدیدکنندگان را به زیر چمنزارها هدایت می کند.

 

 

 

 

 

 

 

در سال 1394 پارک چهره تازه ای گرفت و دو برابر وسعت اولیه اش گسترش یافت. در حال حاضر فضای سبز گسترده ای در بیرون دارد که جاذبه هایی چون "برج بازی" برای کودکان و "ابرهای کریستالی" (که در حدود 800.000 قطعه جواهر در ساخت آنها استفاده شده است) را دربر گرفته است. پنج نمایشگاه جدیدِ "تالار های شگفت انگیز" از جمله دیگر جاذبه های آن است. این پنج تالار شگفت انگیزِ جدید (چمبرز آف واندر) عبارتند از: "سایلنت لایت" (روشنایی بی صدا) که در مرکز آن درخت کریسمسی ساخته شده از کریستال های درخشان قرار دارد، "اینتو لتیس سان" (درون خورشید مشبک) چیدمانی از هزاران کریستال و آینه که احساس وهمی فضایی از عمق ها و گستردگی های کاملا جدیدی را به همراه دارد، "استودیو جاب ووندر کمر" نمایشگاهی پر از رنگ، شکل، ترکیب ها و مفاهیمی که بازدید کنندگان را به اکتشاف دعوت می کند، "ایدن" چشم اندازی که نشان دهنده جنگلی است که بزرگترین کریستال های سواروسکی را در دل خود دارد و "تایم لس" (بی انتها) سفری 120 ساله از میان آثار کریستالی جذاب و قطعات افسانه ای.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


منابع:

kristallwelten.swarovski.com

www.tourmycountry.com

www.tyrol.tl

www.atlasobscura.com

 

کلیه داده‌ها (مطالب و تصاویر) با کسب اجازه از مهندسین، مالکین و صاحبان بیزینس های مربوطه بارگذاری گردیده و تنها نزد مدیریت وب سایت luxuryproperties.ir نگهداری می شود و تحت هیچ شرایطی در اختیار افراد متفرقه و یا مجموعه‌ های غیر وابسته قرار نخواهد گرفت. لازم به ذکر است که هر گونه استفاده غیرمجاز از اطلاعات وب سایت، به صورت مستقیم یا غیر مستقیم، بدون اخذ مجوز از مدیریت سایت، پیگرد قانونی دارد. 



کپی رایت 2020 © LuxuryProperties.ir، تمامی حقوق محفوظ است.