وبلاگ / دیدنی های ایران / اورامان تخت، کردستان، ایران

اورامان تخت، کردستان، ایران

روستاهای اورامانات در استان کوهستانی کردستان واقع شده اند. روستا ی اورامان که در یک دره شرقی - غربی در شیب تندی قرار گرفته است، به کوههای شمالی "تخت" در 75 کیلومتری جنوب شهرستان مریوان مشرف می باشد. از آنجا که این روستا مرکز حاکمان محلی بوده است، به نام اورامان یا همان "تخت" نامیده می شود، تخت در فارسی به معنای تاج و تخت می باشد. آب و هوای این منطقه در فصل بهار و تابستان بسیار دلپذیر است. روستاها از لحاظ معماری، روش زندگی و شیوه کشاورزی منحصر به فرد هستند.
روستاها با استفاده از کشاورزی در سطح شیب دار با طبیعت ادغام می شوند. این ناحیه، به علت کوهستانی بودن آن، غنی از جاذبه های توریستی و جذابیت های طبیعی است. برخی از این جاذبه ها شامل منطقه "دربند دزلی" با کوه های بلند و دامنه های سبز و "آبشار مالور" است که آب آن از ذوب شدن برف کوه های بلند مرتبه آن محدوده به دست می آید.

 

 

 

 

 

 

مزارع طبقاتی و معماری پلکانی، جایی که سقف یک ردیف از خانه ها، حیاط های خانه های واقع در سطح بالاتر است، همگی به زیبایی منطقه افزوده اند.
روستای ارومان تخت یکی از مناطق روستایی جذاب کردستان می باشد که علاوه بر دید 360 درجه و همچنین برگزاری مراسم های باستانی سالانه با نام " پیر شهریار " که بسیار شگفت انگیز است، همگی باعث بالا رفتن ظرفیت های گردشگری با ارزش این منطقه شده اند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


منابع:

www.tasnimnews.com

www.karnaval.ir

 

کلیه داده‌ها (مطالب و تصاویر) با کسب اجازه از مهندسین، مالکین و صاحبان بیزینس های مربوطه بارگذاری گردیده و تنها نزد مدیریت وب سایت luxuryproperties.ir نگهداری می شود و تحت هیچ شرایطی در اختیار افراد متفرقه و یا مجموعه‌ های غیر وابسته قرار نخواهد گرفت. لازم به ذکر است که هر گونه استفاده غیرمجاز از اطلاعات وب سایت، به صورت مستقیم یا غیر مستقیم، بدون اخذ مجوز از مدیریت سایت، پیگرد قانونی دارد. 



کپی رایت 2020 © LuxuryProperties.ir، تمامی حقوق محفوظ است.