وبلاگ / طرح های معماری / مرکز فرهنگی هنری بین المللی دریاچه مشی چانگشا، چین

مرکز فرهنگی هنری بین المللی دریاچه مشی چانگشا، چین

"مرکز فرهنگی هنری بین المللی دریاچه مشی چانگشا" (Changsha Meixi Lake) علاوه بر آن که قطب جدید فرهنگی و مدنی شهر چانگشا، واقع در کشور چین، خواهد بود بلکه تبدیل به یکی از مقاصد گردشگری جهان خواهد شد.
مرکز فرهنگی هنری چانگشا از سه ساختار مستقل به فرم منحنی های در هم تنیده و بسیار مواج تشکیل شده است که توسط پیاده رو هایی در میان منظره پیرامون به هم ارتباط می یابند. پنجره های نواری لعاب دار و بالکن ها علاوه بر آن که چشم اندازهای بیرونی را به نمایش می گذارند، در طی روز نیز روشنی بخش گالری ها می باشند.
این طرح برنده که توسط دفتر معماری زاها حدید طراحی شده است، مجموعه فضاها و مراکز مدنی متنوع و منحصر به فردی را در بر می گیرد: یک سالن آمفی تئاتر بزرگ، یک موزه هنرهای معاصر، یک تالار چند منظوره و بخش های پشتیبانی.

 

 

 

 

 

سالن آمفی تئاتر بزرگ با ظرفیت 1800 نفر، نقطه کانونی این مرکز فرهنگی هنری است که بزرگ ترین سالن اجرا شهر می باشد. سالن آمفی تئاتر کوچک (سالن چند منظوره) با ظرفیت 500 نفر، طیف وسیعی از عملکرد ها و نمایش ها را ارائه می کند که از ضیافت ها و رویداد های تجاری تا نمایش های کوچک، شوی مد و موزیک را در بر می گیرد.

 

 

 

 

 

امکاناتی چون رستوران ها و فروشگاه ها در فضایی باز و در دل طبیعتی آرام قرار گرفته اند که بازدیدکنندگان را به طبقه زیر زمین ارتباط می دهند. 

 

 

 

میدان محوطه بیرونی که به جاده دریاچه مِشی چانگشا ختم می شود، فضای لازم را برای قرار دادن مجسمه ها، برگزاری نمایشگاه ها و رویدادها در سطحی وسیع فراهم می کند.

 

 

 


منابع:

www.archdaily.com

www.zaha-hadid.com

www.designboom.com

www.gcamgroup.com

 

کلیه داده‌ها (مطالب و تصاویر) با کسب اجازه از مهندسین، مالکین و صاحبان بیزینس های مربوطه بارگذاری گردیده و تنها نزد مدیریت وب سایت luxuryproperties.ir نگهداری می شود و تحت هیچ شرایطی در اختیار افراد متفرقه و یا مجموعه‌ های غیر وابسته قرار نخواهد گرفت. لازم به ذکر است که هر گونه استفاده غیرمجاز از اطلاعات وب سایت، به صورت مستقیم یا غیر مستقیم، بدون اخذ مجوز از مدیریت سایت، پیگرد قانونی دارد. 



کپی رایت 2020 © LuxuryProperties.ir، تمامی حقوق محفوظ است.