وبلاگ / دیدنی های ایران / بازار بزرگ ایران، تهران

بازار بزرگ ایران، تهران

ایران مال یکی از 5 مرکز خرید بزرگ در جهان و عظیم ترین مال در خاورمیانه است. ساختمان این  مرکز خرید در غرب پارک چیتگر تهران در زمینی به مساحت کل 1700000 متر مربع واقع شده است. بنیانگذاران این پروژه با هدف تاسیس یک مرکز خرید بین المللی با حضور برند های جهانی، تولید کنندگان ایرانی و هنرمندان صنایع دستی از شهرهای اصفهان، تبریز، قم، کاشان، شیراز، قزوین و غیره، این مرکز خرید را طراحی و اجرا نموده اند. در طراحی این پروژه سنت ها و باورهای ملی، مذهبی، تاریخی، جغرافیایی و فرهنگی برای دستیابی به یک معماری مدرن ایرانی-اسلامی مورد توجه قرار گرفته است. در این راستا، طراحان از مفهوم بازار سنتی ایرانی در طراحی ساختمان ایران مال استفاده نموده اند. 

 

 

 

18٪ از فضاهای ایران مال به اماکن فرهنگی، 31٪ به فضاهای عمومی و تفریحی، 24٪ به واحدهای تجاری، 19٪ به پارکینگ و 5٪ به مجموعه های هتلی اختصاص یافته است. باغ دیدار،باغی ایرانی است که با الهام گرفتن از باغ ماهان کرمان، در قسمت مرکزی ساختمان ایران مال، واقع شده ‌است و یکی از جذابترین فضاهای این مرکز خرید می باشد. همانند باغ ماهان که در قلب کویر واقع شده است، باغ دیدارِ ایران مال فضای سبزی است در میان محیط خشک و معماری صلب این مرکز خرید که محیطی لذت بخش برای ملاقات و گفتگوی عموم فراهم نموده است. علاوه بر این، باغی دیگر با نام باغ کتاب یا کتابخانه جندی شاپور در ایران مال وجود دارد و با هدف فراهم نمودن فضایی برای مطالعه طراحی شده است. از دیگر اماکن و فضاهای ایران مال می توان از مسجد جامع، تالار آینه، بازار سنتی، شربت خانه، گالری خودرو تخصصی و غیره ... نام برد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


منابع:

www.iranmall.com

www.worldarchitecture.org

 

کلیه داده‌ها (مطالب و تصاویر) با کسب اجازه از مهندسین، مالکین و صاحبان بیزینس های مربوطه بارگذاری گردیده و تنها نزد مدیریت وب سایت luxuryproperties.ir نگهداری می شود و تحت هیچ شرایطی در اختیار افراد متفرقه و یا مجموعه‌ های غیر وابسته قرار نخواهد گرفت. لازم به ذکر است که هر گونه استفاده غیرمجاز از اطلاعات وب سایت، به صورت مستقیم یا غیر مستقیم، بدون اخذ مجوز از مدیریت سایت، پیگرد قانونی دارد. 



کپی رایت 2020 © LuxuryProperties.ir، تمامی حقوق محفوظ است.