وبلاگ / طرح های معماری / برج آیکُن یان دوآن، چین

برج آیکُن یان دوآن، چین

"آیکُن یان دوآن تاور" ساختمانی با 192 متر ارتفاع می باشد که در شهر چنگدو کشور چین واقع شده است. هدف از ساخت این پروژه، ایجاد بنایی برجسته بود که از ورودی شهر قابل رویت باشد.
در سال 1387، طرح پایه این بنا در یک فراخوان مسابقه معماری برنده شد. در طول فرآیند طراحی، آنچه که در ابتدا به عنوان یک برج اداری طرح ریزی شد، به یک مجتمع ساختمانی چند منظوره تبدیل شد. 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

دو طبقه اول این ساختمانِ 47 طبقه ای، به مرکز خرید اختصاص داده شده است و رستوران ها در طبقات سوم و چهارم قرار دارند. در طبقه پنجم مرکز اجتماعات واقع شده است. 23 طبقه بعدی کاربری اداری دارند و 13 طبقه نیز به هتل آپارتمان اختصاص یافته است. سه طبقه بالایی دارای سالن های اجتماع، پذیرش و سالن غذاخوری می باشند. یک هلی پد مختص فرود هلیکوپتر در بام تعبیه شده و در زیر زمین پارکینگی برای 3000 ماشین، یک مسیر ارتباطی به ایستگاه مترو و یک سالن کنسرت با ظرفیت 900 نفر واقع شده است. 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

پوسته نمای شمالی و غربی بنا دارای طرح شطرنجی از نوارهای سفالی سفید و شیشه است و نمای منحنی گسترده آن تماما شیشه می باشد. این ترکیب سبب شده است که فرم کلی ساختمان به شکل یک کوه سفید صیقلی با تراس های سبز و برخاسته از آب به سوی آسمان، به نظر برسد. از این رو این بنا "یان دوآن" به معنای بالای ابرها نامگذاری شده است.

 

 

 

 


منابع:

www.pesark.com

www.archello.com

www.archdaily.com

 

کلیه داده‌ها (مطالب و تصاویر) با کسب اجازه از مهندسین، مالکین و صاحبان بیزینس های مربوطه بارگذاری گردیده و تنها نزد مدیریت وب سایت luxuryproperties.ir نگهداری می شود و تحت هیچ شرایطی در اختیار افراد متفرقه و یا مجموعه‌ های غیر وابسته قرار نخواهد گرفت. لازم به ذکر است که هر گونه استفاده غیرمجاز از اطلاعات وب سایت، به صورت مستقیم یا غیر مستقیم، بدون اخذ مجوز از مدیریت سایت، پیگرد قانونی دارد. 



کپی رایت 2020 © LuxuryProperties.ir، تمامی حقوق محفوظ است.