وبلاگ / طرح های معماری / ایستگاه کولون، غرب هنگ کنگ، چین

ایستگاه کولون، غرب هنگ کنگ، چین

"ایستگاه کولون غربی هنگ کنگ" که توسط اندرو برومبرگ طراحی شده است، در شهر هنگ کنگ کشور چین واقع شده است. برخلاف ساختمان های بلند و مرتفع شهر هنگ کنگ، این بنا بر روی زمین گسترش یافته است و با داشتن بیش از 3 هکتار فضای سبز محیطی برای گردهم آمدن افراد به وجود آورده است. این ایستگاه با 400.000 مترمربع مساحت مفید، به صورت کارآمد تمامی فضاهای مورد نیاز را یکجا جمع می کند تا شرایط لازم را برای داشتن یک فضای بسیار بزرگ به سمت سالن حرکت قطارها در زیر زمین فراهم کند.

 

 

 

 

زمین بیرونی روبروری ورودی ساختمان به داخل فرو رفته و ساختار سقف آن به سمت آسمان متمایل می باشد. نتیجه نهایی، بنایی با 40 متر ارتفاع می باشد (25 متر در زیر زمین واقع شده است) که همه توجه ها را از طریق نمای جنوبی بنا به منظره خط آسمان مرکزی هنگ کنگ و فراتر از قله ویکتوریا، جلب می کند. علاوه بر این مردم را تشویق می کند تا بر روی سقف ایستگاه که با درختان و درختچه ها همراه شده است، قدم بزنند، از منظره جدید لذت ببرند و پیوند تازه ای با شهر برقرار کنند. 

 

 

 

 

 

 

 

 

فضای داخلی سالن همانند جنگل است. ستون های مایل فولادی آن نگهدارنده سقف عظیم شناور بنا با 4000 پنل شیشه ای می باشند. این پنل ها نور طبیعی روز را به داخل بنا می آورند و حتی از طبقات پایین تر ایستگاه، نمایی از شهر به نمایش می گذارند.

 

 

 

"ایستگاه کولون غربی هنگ کنگ" برنده جوایز بسیاری شده است از جمله:
جایزه MIPIM Awards در سال 1397، جایزه A' Design Awards در سال های 1394 و 1395، جایزه AAP Architecture Prize در سال 1394، جایزه MIPIM Asia Awards در سال 1393، جایزه Leading European Architects Forum (LEAF) Awards در سال 1393 (به عنوان بهترین ساختمان آینده سال) و بسیاری جوایز دیگر.

 

 

 


منابع:

www.aedas.com

www.archdaily.com

www.dezeen.com
 

کلیه داده‌ها (مطالب و تصاویر) با کسب اجازه از مهندسین، مالکین و صاحبان بیزینس های مربوطه بارگذاری گردیده و تنها نزد مدیریت وب سایت luxuryproperties.ir نگهداری می شود و تحت هیچ شرایطی در اختیار افراد متفرقه و یا مجموعه‌ های غیر وابسته قرار نخواهد گرفت. لازم به ذکر است که هر گونه استفاده غیرمجاز از اطلاعات وب سایت، به صورت مستقیم یا غیر مستقیم، بدون اخذ مجوز از مدیریت سایت، پیگرد قانونی دارد. 



کپی رایت 2020 © LuxuryProperties.ir، تمامی حقوق محفوظ است.