وبلاگ / طرح های معماری / ترمینال 3 فرودگاه بین المللی هاربین تایپینگ، چین

ترمینال 3 فرودگاه بین المللی هاربین تایپینگ، چین

دفتر معماری "MAD Architects" طرح های خود را برای "ترمینال 3 فرودگاه بین المللی هاربین تایپینگ" واقع در کشور چین، ارائه کرده است. هاربین یکی از بزرگترین مراکز حمل و نقل منطقه می باشد.
فرم ساختمان ترمینال برگرفته از ویژگی های جغرافیایی و آب و هوایی هاربین است. این بنا همانند یک دانه برف که به آرامی بر روی زمین افتاده است، در سایت قرار گرفته و در همان حال، خود را به شکل یک فضای سورئال و فضایی از میان ستارگان برای سفرهای هوایی آینده چین نمایش می دهد. 
 

 

شکل همچون دانه برف بنا، با داشتن پنج پر که راهرو های خروجی هستند، مسیر مسافران را در رسیدن به دروازه ها بسیار کوتاه کرده است. همچنین با این کار از تراکم جمعیت نیز کاسته می شود.

 

 

 

ترمینال 3 فرودگاه هاربین با 3300 هکتار مساحت، مجموعه ای از امکانات جانبی فرودگاهی از جمله مراکز حمل و نقل زمینی، هتل، خرده فروشی و فضای پارکینگ را شامل می شود که به شکل کارآمد در خدمت مجموعه خواهند بود. 

 

 

مرکز حمل و نقل زمینی دارای خطوط قطار های تندرو، خطوط مترو شهری، اتوبوس های فرودگاه و سایر وسایل حمل و نقل شهری در کنار هم می باشد. این مرکز، شهر هاربین را به راحتی به فرودگاه و  امکانات اطراف متصل می کند.

 

 

انتظار می رود تا سال 1409، ترمینال 3 فرودگاه بین المللی هاربین تایپینگ به ظرفیت جا به جایی سالانه 43 میلیون مسافر و در حدود 320.000 پرواز خارجی برسد.

 

 


منابع:

www.i-mad.com

 

کلیه داده‌ها (مطالب و تصاویر) با کسب اجازه از مهندسین، مالکین و صاحبان بیزینس های مربوطه بارگذاری گردیده و تنها نزد مدیریت وب سایت luxuryproperties.ir نگهداری می شود و تحت هیچ شرایطی در اختیار افراد متفرقه و یا مجموعه‌ های غیر وابسته قرار نخواهد گرفت. لازم به ذکر است که هر گونه استفاده غیرمجاز از اطلاعات وب سایت، به صورت مستقیم یا غیر مستقیم، بدون اخذ مجوز از مدیریت سایت، پیگرد قانونی دارد. 



کپی رایت 2020 © LuxuryProperties.ir، تمامی حقوق محفوظ است.