وبلاگ / مکان های دیدنی جهان / بزرگترین آیینه طبیعی جهان، بولیوی

بزرگترین آیینه طبیعی جهان، بولیوی

"سالار دو ییونی" بزرگترین دشت نمک جهان است و به عنوان یکی از جالب ترین و دیدنی ترین مکان ها در آمریکای جنوبی می باشد. سالاردو ییونی در ارتفاع حدود 3658 متری بالای سطح دریا قرار دارد. این دشت نمک در جنوب غربی کشور بولیوی، کنار مرز بولیوی با شیلی، واقع شده است. 

 

 

 

 

این دشت شگفت انگیز، به مساحت 12.000 کیلومتر مربع، در گذشته بخشی از یک دریاچه نمک باستانی به نام لاگومینشین بوده است که زمانی بیشتر سطح جنوب غربی بولیوی را در برگرفته بود. وقتی این دریاچه خشک شد، تعدادی گودال فصلی و چندین سطح نمکی از جمله سالار دو ییونی را بر جای گذاشت.

 

 

 

 

 هنگامی که در طول فصل بارانی (به طور معمول از دی ماه تا فروردین ماه) دریاچه های اطراف سرازیر می شوند، این دشت به یک دریاچه سطحی به عمق 51 سانتی متر تبدیل می شود. سپس این لایه نازک آب، تبدیل به بزرگترین آیینه جهان می گردد که تصویر خیره کننده ای از آسمان را منعکس می کند.

 

 

 

 

 

سالار دو ییونی تنها یک مکان گردشگری نیست بلکه به عنوان یک منبع استخراج پر سود نمک و لیتیوم (عنصری که از آن برای شارژ کردن لپ تاپ ها، گوشی های هوشمند و ماشین های الکتریکی استفاده می شود) محسوب می شود.

 

 

 

 

 

 

 

 


منابع:

www.curiosity.com

www.lonelyplanet.com

www.nationalgeographic.com

www.tripadvisor.com

www.visitchile.com

 

کلیه داده‌ها (مطالب و تصاویر) با کسب اجازه از مهندسین، مالکین و صاحبان بیزینس های مربوطه بارگذاری گردیده و تنها نزد مدیریت وب سایت luxuryproperties.ir نگهداری می شود و تحت هیچ شرایطی در اختیار افراد متفرقه و یا مجموعه‌ های غیر وابسته قرار نخواهد گرفت. لازم به ذکر است که هر گونه استفاده غیرمجاز از اطلاعات وب سایت، به صورت مستقیم یا غیر مستقیم، بدون اخذ مجوز از مدیریت سایت، پیگرد قانونی دارد. 



کپی رایت 2020 © LuxuryProperties.ir، تمامی حقوق محفوظ است.