وبلاگ / طرح های معماری / تالار اُپرا بوسان، کره جنوبی

تالار اُپرا بوسان، کره جنوبی

طرح دفتر معماری Snohetta، با کانسپت "باز کردن جعبه"، به عنوان برنده مسابقه "تالار اُپرا بوسان" در کره جنوبی برگزیده شد. تالار اُپرای جدید که در نزدیکی اِسکله شهر واقع شده است، این منطقه صنعتیِ تاریخی را به یک فضای عمومی برای شهر بوسان تبدیل خواهد کرد. 

 

 

 

 

 

تالار اُپرا به گونه ای طراحی شده است تا در محدوده شهری کاملا در دسترس باشد. نه تنها فیزیکی، بلکه به لحاظ بصری و حتی به لحاظ ذهنی نیز در دسترس باشد. چهار گوشه بنا، شهر و قطب فرهنگی را به دریا متصل می کنند. دو گوشه از این ساختمان به سمت بالا کشیده شده اند تا یک ورودی از شهر و یک ورودی از دریا را شکل دهند.

 

 

 

 

 

طبقه همکف تالار اُپرا بوسان با 48.000 متر مربع مساحت، به گونه ای طراحی شده است تا در حد امکان دارای طراحیِ باز باشد. راهروهای ورود به فضاها در اطراف دو وجه رو به دریای ساختمان چرخیده اند. در این طبقه (طبقه همکف) راهروی اصلی تالار، رستوران و ورودی عمومی به باغچه های گل کاری شده، قرار دارند.

 

 

 

 

شاهراه های ویژه ای هستند که به فضای عمومی دوم روی پشت بام راه دارند که با فراهم کردن شرایط لازم برای قدم زدن بازدیدکنندگان بر روی بام، به عموم این امکان را می دهد تا با ساختمان ارتباط بیشتری پیدا کنند.

 

 

 

 

پس از این، اُپرا در بوسان فقط مکانی برای دیدن و دیده شدن نیست بلکه مکانی برای ملاقات و ارتباط است. این فضاها در تمامی ساعات شبانه روز و در تمام 365 روز سال به روی عموم باز است. انتظار می رود تالار اُپرا بوسان تا سال 2020 افتتاح گردد.

 

 


منابع:

www.snohetta.com

www.archdaily.com

 

کلیه داده‌ها (مطالب و تصاویر) با کسب اجازه از مهندسین، مالکین و صاحبان بیزینس های مربوطه بارگذاری گردیده و تنها نزد مدیریت وب سایت luxuryproperties.ir نگهداری می شود و تحت هیچ شرایطی در اختیار افراد متفرقه و یا مجموعه‌ های غیر وابسته قرار نخواهد گرفت. لازم به ذکر است که هر گونه استفاده غیرمجاز از اطلاعات وب سایت، به صورت مستقیم یا غیر مستقیم، بدون اخذ مجوز از مدیریت سایت، پیگرد قانونی دارد. 



کپی رایت 2020 © LuxuryProperties.ir، تمامی حقوق محفوظ است.