وبلاگ / مکان های دیدنی جهان / مرتفع ترین پل معلق شیشه ای دنیا، چین

مرتفع ترین پل معلق شیشه ای دنیا، چین

"پل شیشه ای گوانگدونگ" مرتفع ترین پل شیشه ای دایره ای شکل است که به عنوان جدیدترین جاذبه گردشگری چین برای بازدید عموم افتتاح شده است. این پل که توسط سه ستون بسیار بزرگ فولادی مستحکم شده است، همانند دو راکت تنیس می باشد که بر روی کوه قرار گرفته اند. به همین دلیل به نام "راکت های بزرگ" نیز مشهور است. در زیر پل رودخانه های خروشان و دره های عمیقی وجود دارند که به بازدیدکنندگان این امکان را می دهد که حس هیجان انگیز قدم زدن بر آسمان را تجربه کنند. 

 

 

 

طول این پل از یک صخره در ارتفاع 500 متری، تا مسافت 368 متر ادامه می یابد. ارتفاع پل با ارتفاع یک ساختمان 166 طبقه ای برابری می کند و تنها 100 متر پایین تر از برج کانتون می باشد. ارتفاع قسمت بیضی شکل 168 متر است که پل را به بزرگترین و مهیج ترین جاذبه گردشگری با ساختار شیشه ای در کشور چین تبدیل کرده است.

 

 

هنگامی که بازدیدکنندگان بسیار محتاطانه بر روی پل قدم می زنند، ناگهان صدای شکستن شیشه را می شنوند، به پایین نگاه می کنند و با وحشت متوجه می شوند که شیشه زیر پایشان شروع به ترک خوردن می کند! اما نترسید، این جلوه ویژه ای از شکستن شیشه پل است که می تواند تجربه ترسناکی را برای بازدیدکنندگان به وجود آورد.

 

 

 

تیم طراحی پل، با نصب 450 افشانه آب و 2000 نور الکترونیکی بر روی بیرونی ترین دایره پل، بزرگترین آبشار دایره ای شکل موزیکال دنیا را با محیط 168 متر ایجاد کردند. زمانی که هوا تاریک می شود، بازدیدکنندگان از تماشای نمایشی بی نظیر از نور و صداهای زیبا لذت خواهند برد.

 

 

 

این پل شیشه ای موفق به ثبت 6 رکورد جهانی شده است:
1. طولانی ترین پل هوایی شیشه ای دنیا
2. عریض ترین پل هوایی شیشه ای دنیا
3. مرتفع ترین پل هوایی شیشه ای معلق دنیا
4. طولانی ترین پل هوایی شیشه ای معلق دنیا
5. بزرگترین مساحت شیشه ای یک تکه پل هوایی در دنیا 
6. بزرگترین آبشار موزیکال دایره ای شکل در دنیا


منابع:

www.lifeofguangzhou.com

www.cnmorn.com

www.toptenteh.com

 

کلیه داده‌ها (مطالب و تصاویر) با کسب اجازه از مهندسین، مالکین و صاحبان بیزینس های مربوطه بارگذاری گردیده و تنها نزد مدیریت وب سایت luxuryproperties.ir نگهداری می شود و تحت هیچ شرایطی در اختیار افراد متفرقه و یا مجموعه‌ های غیر وابسته قرار نخواهد گرفت. لازم به ذکر است که هر گونه استفاده غیرمجاز از اطلاعات وب سایت، به صورت مستقیم یا غیر مستقیم، بدون اخذ مجوز از مدیریت سایت، پیگرد قانونی دارد. 



کپی رایت 2020 © LuxuryProperties.ir، تمامی حقوق محفوظ است.