وبلاگ / طرح و هنر / چیدمان هنری "دیتا گیت"، چین

چیدمان هنری "دیتا گیت"، چین

"دِیتا گِیت" (دروازه اطلاعات) مجسمه ای است که بر پایه داده ها و اطلاعات حاصل از تحقیقات نجومی ساخته شده است. این مجسمه که در نوع خود اولین مجسمه هوش مصنوعی دنیا می باشد، در شهر نانجینگ کشور چین در معرض دید عموم گذاشته شده است. این چیدمان هنری (اینستالیشن) توسط یک استودیو هنری رسانه ای جدید، مستقر در استانبول، به نام "Ouchhh" برپا شده است و متشکل از سه بخشِ فرم، نور و فضا می باشد.

 

 

 

 

این اثر هنری، ایده "یادگیری ماشین" (یکی از شاخه های هوش مصنوعی) را در بستر کشف فضا و تحقیقات نجومی به کار گرفته است. داده ها و اطلاعات آن از تسلکوپ فضایی کپلر ناسا دریافت می شود که به مدت 9.6 سال در فضا سفر کرده، وجود 2662 سیاره را تایید کرده، از وجود 61 ابرنواختر گزارش تهیه کرده و همچنین 530506 ستاره را مشاهده کرده است. 

 

 

 

 

این چیدمان هنری مکعبی شکل که 15 تن وزن دارد، داده های دریافتی از کپلر ناسا را به شکل سیگنالهایی انتقال می دهد سپس این سیگنال ها را به تصاویر متحرکی تبدیل می کند که بر روی سطوح مکعب به نمایش در می آید.
با به کارگیری داده های کپلر از ناسا، مردم می توانند سیارات فراخورشیدی (سیاره هایی که به دور ستاره های دیگری گردش می کنند) که امکان وجود زندگی بشری در آن ها هست را مشاهده کنند. با استفاده از این ایده، گروه "Ouchhh" یک قدم فراتر رفته و در نظر دارد که این اثر هنری دروازه ای میان سیاره ما و سایر سیاره های قابل سکونت در سراسر جهان باشد. 

 

 

 

نتیجه نهایی، بازدیدکنندگان را دعوت می کند تا از طریق مجسمه دیجیتالی چند بعدی، وارد دنیای شگفت انگیز کشف فضا شوند. این چیدمان هنری، تجربه حسی شاعرانه ای را به همراه خواهد داشت و قرار است به نمادی از حس کنجکاوی ذهن بشر و نیاز فراوان آن به کاوش و جست و جو تبدیل شود. 

 

 

این مجسمه LED 360 درجه، برنده جایزه "Muse Creative Awards" سال 2019 در بخش "تجربی و چند جانبه" شده است.

 


منابع:

www.ouchhh.tv

www.globaltimes.cn

www.museaward.com

www.toptenteh.com

 

کلیه داده‌ها (مطالب و تصاویر) با کسب اجازه از مهندسین، مالکین و صاحبان بیزینس های مربوطه بارگذاری گردیده و تنها نزد مدیریت وب سایت luxuryproperties.ir نگهداری می شود و تحت هیچ شرایطی در اختیار افراد متفرقه و یا مجموعه‌ های غیر وابسته قرار نخواهد گرفت. لازم به ذکر است که هر گونه استفاده غیرمجاز از اطلاعات وب سایت، به صورت مستقیم یا غیر مستقیم، بدون اخذ مجوز از مدیریت سایت، پیگرد قانونی دارد. 



کپی رایت 2020 © LuxuryProperties.ir، تمامی حقوق محفوظ است.