وبلاگ / طرح های معماری / مجتمع چند منظوره "فِلِر آف فرانکفورت"، آلمان

مجتمع چند منظوره "فِلِر آف فرانکفورت"، آلمان

"فِلِر آف فرانکفورت" مجتمعی چند منظوره در هفت طبقه است که شامل اتاق های هتل، اقامتگاه ها و فضاهای اداری می باشد که در مرکز شهر فرانکفورت آلمان واقع شده است. این پروژه با حدود 24000 مترمربع مساحت، توسط هادی تهرانی؛ آرشیتکت ایرانی – آلمانی، طراحی شده است.

 

 

 

 

از همان آغاز ایده پردازی برای طراحی "فلر آف فرانکفورت"، برقراری تعادل خوبی میان داشتن ساختاری مستحکم و بادوام و در عین حال با جذابیت بصری، مورد توجه قرار گرفت. نکته مهم دیگر آن که این ساختمان می بایست در عین پاسخگویی و ارتباط با ساختمان های پیرامونش، به تنهایی نیز در میان سایرین برجسته باشد. 

 

 

 

 

سرانجام آرشیتکت پروژه، طرح سه بعدی زاویه دار را برای پنل های پوسته نما در نظر گرفت. این طرح نه تنها به ساختمان جذابیت بصری منحصر به فردی می داد، بلکه مکمل محیط پیرامونش نیز بود. پوسته نما با حدود 6000 مترمربع از تخته سنگ های نئولیتی پوشانده شد. این سنگ ها به دلیل ساختار سبک و ضد آب، مقاومت در برابر لکه و آلودگی و قابلیت شکل گیری سه بعدی، برای طراحی پوسته نما انتخاب شدند. 

 

 

 

 

نحوه نصب و قرارگیری پوسته نمای فرانکفورت نیز جالب است. در واقع پنل ها به شکل مسطح و صاف قرار می گرفتند سپس به فرم های سه بعدی حجاری می شدند. هادی تهرانی با به کارگیری اِلِمان های پیش ساخته در نما و استفاده متناوب آن در نمای اقامتگاه و هتل، یک نمای زیبا و حجاری شده در خیابان به وجود آورد که با وجود اندازه نسبتا کوچک مجتمع، این ساختمان در منطقه جلوه می کند و حضوری پر رنگ دارد.

 

 

 

 

 

ساخت "فلر آف فرانکفورت" در سال 1397 پایان یافت. این ساختمان چندمنظوره، در سال 2019 برنده جایزه "ICONIC Award" در بخش "معماری نوآورانه" شده است.  

 

 

 


منابع:

www.haditeherani.com

www.leadingarchitecture.co.za

www.world-architects.com

www.archpaper.com

www.arcamlak.com

 

کلیه داده‌ها (مطالب و تصاویر) با کسب اجازه از مهندسین، مالکین و صاحبان بیزینس های مربوطه بارگذاری گردیده و تنها نزد مدیریت وب سایت luxuryproperties.ir نگهداری می شود و تحت هیچ شرایطی در اختیار افراد متفرقه و یا مجموعه‌ های غیر وابسته قرار نخواهد گرفت. لازم به ذکر است که هر گونه استفاده غیرمجاز از اطلاعات وب سایت، به صورت مستقیم یا غیر مستقیم، بدون اخذ مجوز از مدیریت سایت، پیگرد قانونی دارد. 



کپی رایت 2020 © LuxuryProperties.ir، تمامی حقوق محفوظ است.