وبلاگ / پروژه های برنده جایزه / مسابقه طراحی برای کلیسای جامع نوتردام

مسابقه طراحی برای کلیسای جامع نوتردام

در روز یکم اردیبهشت ماه 1398، کلیسای  جامع نوتردام در شعله های آتش گرفتار شد. چند ساعت بعد، تمام سقف و منار مخروطی شکل این کلیسای جامع تاریخی از بین رفت و کلیسا به شدت آسیب دید. خوشبختانه، تمام آن نابود نشد و بسیاری از آثار تاریخی و ارزشمند داخل کلیسا سالم ماندند. 
 گو آرشیتکت (GoArchitect)، ناشر مستقل کتاب در لس آنجلس، مسابقه طراحیPeople’s Notre Dame Cathedral Design Competition را برگزار نمود که در آن از آرشیتکت ها دعوت شد تا طرح های خود را برای سقف جدید ارائه نمایند. 226 طراح از 56 کشور در این مسابقه شرکت کردند. سپس با رای 30,000 نفر از مردم در سراسر جهان، برنده مسابقه مشخص گردید. 

برنده:

Cai Zeyu و Li Sibei دو آرشیتکت از کشور چین، با طرح زیبا و خلاقانه خود به نام "ضربان قلب پاریس" برنده آراء مردمی در این مسابقه شدند.  

 

 برنده: "ضربان قلب پاریس" توسط Cai Zeyu و Li Sibei 

 

طرح پیشنهادیِ برنده، سه ویژگی بارز در طراحی داشت: سقف آیینه ای، کپسول زمان پاریس و کالیدوسکوپ (لوله ای شامل دایره‌ای از آینه‌ها و اشیای رنگی و نامتصل که بازتاب نور به آن‌ها الگوهای رنگارنگی را پدید می‌آورد). در هر زمان ساختمان متناسب با تغییرات محیط پیرامونش، ظاهر جدیدی خواهد داشت. به علاوه، یک کپسول زمان طراحی شده است که در بالای مناره شناور است و هر نیم قرن باز می شود. حالت مغناطیسی شناور این کپسول نمایانگر حفظ یاد گذشته و ذخیره فضا برای قصه آینده است.

 

 برنده: "ضربان قلب پاریس" توسط Cai Zeyu و Li Sibei 

 

مناره مخروطی جدید بیانگر یاد، حضور و امید بشریت است. کپسول زمان به صورت ریتمیک بالا و پایین می رود و همراه با شهر نفس می کشد و می تپد. بازتاب داخل مناره یک کالیدوسکوپ در مقیاس شهر می سازد و زیبایی گل های رز پنجره های کلیسای نوتردام، بار دیگر در این طرح جلوه می کنند.

 

 برنده: "ضربان قلب پاریس" توسط Cai Zeyu و Li Sibei 

 

فینالیست ها:

 

 

 

 1. ایالات متحده آمریکا 

 

 

 

  2. بریتانیا 

 

 

 3. بریتانیا 

 

 

 

 4. ژاپن 

 

 

 

 5. کانادا 

 

تقدیر شده ها:

 

 

 چین 

 

 

 هند 

 

 

 روسیه 

 

 

 هنگ کنگ 

 

 

 ایالات متحده آمریکا 

 

 

 هند 

 

 

 سنگاپور 

 

 

 ایالات متحده آمریکا 

 

 

 آلمان 


منابع:

www.designnotredame.com

www.archdaily.com

www.goarchitect.co

 

کلیه داده‌ها (مطالب و تصاویر) با کسب اجازه از مهندسین، مالکین و صاحبان بیزینس های مربوطه بارگذاری گردیده و تنها نزد مدیریت وب سایت luxuryproperties.ir نگهداری می شود و تحت هیچ شرایطی در اختیار افراد متفرقه و یا مجموعه‌ های غیر وابسته قرار نخواهد گرفت. لازم به ذکر است که هر گونه استفاده غیرمجاز از اطلاعات وب سایت، به صورت مستقیم یا غیر مستقیم، بدون اخذ مجوز از مدیریت سایت، پیگرد قانونی دارد. 



کپی رایت 2020 © LuxuryProperties.ir، تمامی حقوق محفوظ است.