وبلاگ / طرح های معماری / مرکز حمل و نقل سِیلز فورس، سانفرانسیسکو

مرکز حمل و نقل سِیلز فورس، سانفرانسیسکو

"مرکز حمل و نقل سِیلز فورس"، طرحی از دفتر معماری " Pelli Clarke Pelli Architects"، یک پایانه حمل و نقل مدرن با کاربری ها و فعالیت های مختلف می باشد که در مرکز شهر سان فرانسیسکو آمریکا واقع شده است. این قطب گسترده حمل و نقل، 11 سیستم ترانزیت را به یکدیگر پیوند می دهد و شهر را به منطقه، ایالت و کشور متصل می کند. دیوار موج دار این بنا که با قرارگیری بر روی ستون های فولادی مورب، در بالای خیابان شناور است، از دور دست ها نیز قابل مشاهده است و از خود تصویری برازنده، درخشان و دعوت کننده به نمایش می گذارد.

 

 

 

 

 

این بنا شامل چند طبقه در بالا و زیر زمین است. در طبقه همکف، فروشگاه ها و کافی شاپ ها توجه بازدیدکنندگان را به خود جلب می کنند و انرژی بخش محیط پیرامون هستند. در بالا، درختان و گل های موجود در پارک روی بام، افراد را تشویق می کند تا برای مدت زمان بیشتری از آنجا بازدید کنند و بدین گونه این مرکز حمل و نقل، از یک مرکز گذری و مسافرتی به یک مقصد گردشگری شهری تبدیل می شود.

 

 

 

 

 

در مرکز این بنا، تالار بزرگی با 36 متر ارتفاع، به عنوان یک فضای عمومی طراحی شده است و به وسیله یک پنجره گنبدی شکل بزرگ سقفی، پر نور و درخشان شده است. مجموعه ای از "ستون های نور" در فضای مرکزی آن به کار رفته است که نور طبیعی را تا دو طبقه پایین تر، به سکوهای ریل قطار نیز برسانند. 

 

 

 

 

قسمت مورد توجه در طراحی مرکز حمل و نقل، پارکی به وسعت 2/2 هکتار در بام بنا می باشد. این پارک دارای انبوهی از گیاهان و فعالیت های مختلف است. بیش از ده ورودی دارد و می تواند به عنوان پلی میان ساختمان های اطرافش باشد. این پارک شامل یک آمفی تئاتر با ظرفیت 1000 نفر، چندین کافی شاپ، زمین بازی کودکان و همچنین مناطق آرام و ساکت برای مطالعه، پیک نیک یا استراحت است.

 

 

 

 

 

 


منابع:

www.pcparch.com

www.dezeen.com

www.arcamlak.com

 

کلیه داده‌ها (مطالب و تصاویر) با کسب اجازه از مهندسین، مالکین و صاحبان بیزینس های مربوطه بارگذاری گردیده و تنها نزد مدیریت وب سایت luxuryproperties.ir نگهداری می شود و تحت هیچ شرایطی در اختیار افراد متفرقه و یا مجموعه‌ های غیر وابسته قرار نخواهد گرفت. لازم به ذکر است که هر گونه استفاده غیرمجاز از اطلاعات وب سایت، به صورت مستقیم یا غیر مستقیم، بدون اخذ مجوز از مدیریت سایت، پیگرد قانونی دارد. 



کپی رایت 2020 © LuxuryProperties.ir، تمامی حقوق محفوظ است.