وبلاگ / زندگی به سبک لاکچری / سیان: اولین خودروی هیبرید لامبورگینی

سیان: اولین خودروی هیبرید لامبورگینی

لامبورگینی سیان، سوپراسپرت جدید کمپانی لامبورگینی که مورد انتظار همگان بود در نمایشگاه خودروی فرانکفورت معرفی شد. سیان اولین خودروی این کمپانی است که از پیشرانه ی V12 هیبریدی بهره میبرد. این به معنای آن است که این بار موتور قدرتمند، زیبا و نمادین V12 لامبورگینی با کمک موتور برقی، یک اثر بی نظیر از مهندسی و فناوری همراه با DNA واقعی لامبورگینی ایجاد می کند.
طبق گفته ی لامبورگینی، بسیاری از المان های طراحی در سیان الهام گرفته شده از مدل کانتاش بوده است. یکی از آن ها شش چراغ عقب این خودرو بوده که به صورت شش ضلعی می باشد. همچنین چراغ هایY  شکل جلوی این خودرو از مدل مفهومی ترزو میلنیو الهام گرفته شده است. در این خودرو نیز به جای استفاده از باتری های (lithium-ion) از باتری های (super capacitors) استفاده شده که با همان وزن، 3 برابر قدرت بیشتری دارد.
 

 

موتور این سوپرخودرو همان 12 سیلندر V شکل نفس طبیعی است که در مدل SVJ استفاده شده است ولی با این تفاوت که در سوپراسپرت جدید سیستم هیبریدی 48 ولتی با افزودن 34 اسب بخار، توان این خودرو را به 819 اسب افزایش داده و به لامبورگینی سیان اجازه می دهد با شتاب 2.8 ثانیه ای به حداکثر سرعت 350 کیلومتر بر ساعت دست یابد.  برای احترام به تأسیس شرکت در سال 1963، تولید این خودرو به 63 عدد محدود شده است که هر یک قیمت 3.6 میلیون دلار دارد و تمامی 63 مدل نیز به فروش رسیده است.

 


منابع:

Lamborghini.com

Motor1.com

Zigwheels.com

Digitaltrends.com

Autoevolution.com

Toptenteh.com

 

کلیه داده‌ها (مطالب و تصاویر) با کسب اجازه از مهندسین، مالکین و صاحبان بیزینس های مربوطه بارگذاری گردیده و تنها نزد مدیریت وب سایت luxuryproperties.ir نگهداری می شود و تحت هیچ شرایطی در اختیار افراد متفرقه و یا مجموعه‌ های غیر وابسته قرار نخواهد گرفت. لازم به ذکر است که هر گونه استفاده غیرمجاز از اطلاعات وب سایت، به صورت مستقیم یا غیر مستقیم، بدون اخذ مجوز از مدیریت سایت، پیگرد قانونی دارد. 



کپی رایت 2020 © LuxuryProperties.ir، تمامی حقوق محفوظ است.