وبلاگ / طرح های معماری / مجمع مدیریت اطلاعات جغرافیایی سازمان ملل متحد، چین

مجمع مدیریت اطلاعات جغرافیایی سازمان ملل متحد، چین

"مجمع مدیریت اطلاعات جغرافیایی سازمان ملل متحد" توسط UAD در کشور چین طراحی شده است. ایده طراحی ساختمان، تجسمی از یک ققنوس در حال عبور از میان ابرها می باشد. معماری بنا به گونه ای طراحی شده که همچون ابرهایی درخشان به نظر برسد که بر روی دریاچه قرار گرفته و با محیط پیرامونش یکی گشته است. سقف فلزی سه بعدی و تو خالی آن، تصویر شاعرانه ای از پرواز ققنوس می باشد که بالهایش را گشوده و اوج گرفته است. به طور کلی این بنا، یک فضای عمومی شهری است که پذیرای مهمانان از سراسر جهان می باشد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 این ساختمان با زیر بنایی در حدود 42,000 مترمربع، بر روی "دریاچه ققنوس" ساخته شده است. ساختمان اصلی آن، بنایی سه طبقه ای به ارتفاع حدودا 24 متر می باشد. در زیر زمین نیز در حدود 30,000 مترمربع ساخته شده است. 

 

 

 

از آنجایی که جاده ای از میان زمین پروژه عبور می کند، آرشیتکت ساختمان را به دو بخش تقسیم کرد. در نیمکره شرقی و غربی، ورودی های اصلی مرکز همایش و آمفی تئاتر مجلل، مستقل از هم قرار گرفته اند. این ورودی ها رو به دریاچه بوده و تکمیل کننده محیط پیرامونشان می باشند. نیمکره شرقی از یک سالن اصلی به ظرفیت 2000 نفر، یک تالار چند منظوره به ظرفیت 500 نفر، یک سالن سخنرانی کوچک به ظرفیت 300 نفر و چندین اتاق کنفرانس، تشکیل شده است؛ در حالی که نیمکره غربی شامل یک تئاتر مجلل به ظرفیت 1000 نفر، یک سینما و غیره می باشد. تمامی تالار ها و فضاهای داخلی ساختمان از طریق دالان ها و لابی های مشترک به یکدیگر متصل می شوند.

 

 

 

 

 

"مجمع مدیریت اطلاعات جغرافیایی سازمان ملل متحد" که در سال 1397 ساخته شده است، برنده جایزه WA Award شده است.

 

 


منابع:

www.designboom.com

www.archdaily.com

www.arcamlak.com

 

کلیه داده‌ها (مطالب و تصاویر) با کسب اجازه از مهندسین، مالکین و صاحبان بیزینس های مربوطه بارگذاری گردیده و تنها نزد مدیریت وب سایت luxuryproperties.ir نگهداری می شود و تحت هیچ شرایطی در اختیار افراد متفرقه و یا مجموعه‌ های غیر وابسته قرار نخواهد گرفت. لازم به ذکر است که هر گونه استفاده غیرمجاز از اطلاعات وب سایت، به صورت مستقیم یا غیر مستقیم، بدون اخذ مجوز از مدیریت سایت، پیگرد قانونی دارد. 



کپی رایت 2020 © LuxuryProperties.ir، تمامی حقوق محفوظ است.