وبلاگ / طرح های معماری / مرکز موسیقیِ پاپِ تایپه، تایوان

مرکز موسیقیِ پاپِ تایپه، تایوان

"مرکز موسیقی پاپ تایپه"، واقع در شهر تایپه کشور تایوان، توسط دفتر معماری Reiser + Umemoto, RUR Architecture PC طراحی شده است. این مرکز شامل فضاهایی چند منظوره است که در ارتباط با یکدیگر، محیطی پویا همراه با کاربری های مختلف را ایجاد کرده اند که منعکس کننده و حامی فرهنگ رو به رشد موسیقی پاپ می باشد. "تالار اصلی"، "تالار مشاهیر" و "آمفی تئاتر در فضای باز"،سه عنصر اصلی این مجموعه هستند که آن را به عرصه ای قدرتمند برای نمایش صنعت موسیقی پاپ کشور تایوان در گستره جهانی تبدیل کرده اند. 

 

 

 

 

معماری "تالار اصلی"، به عنوان محور مرکزی مجموعه، دارای ساختاری پویا می باشد که در بخش شمالی سایت قرار گرفته است. این تالار متشکل از یک سالن داخلی با ظرفیت 5000 نفر و یک برج اختصاصی برای صنعت موسیقی پاپ می باشد. در واقع، این تالار یک مرکز فرهنگی است که کل جامعه موسیقی را به زیر یک سقف جمع می کند. یک گذرگاه پیاده رو، پل ارتباطی میان تالار اصلی و مرکز مجموعه می باشد. در بخش جنوبی سایت، پل تا مجموعه پله های بزرگی ادامه می یابد که به حیاط موجود در فضای باز برای اجرا منتهی می گردد. این حیاط دارای ظرفیت 3000 نفر ایستاده می باشد.

 

 

 

 

"تالار مشاهیر" محلی برای برگزاری جشن و نمایش موسیقی پاپ است. این تالار 4 طبقه ای شامل فضای اصلی نمایشگاه، مرکز رسانه دیجیتال، کافی شاپ، دفاتر اداری، امکانات و فضاهای تحقیقاتی، یک سالن سخنرانی به ظرفیت 300 نفر و سالن اسکای ویو (دارای چشم اندازی از آسمان) می باشد. در حاشیه خیابان، در مجاورت تالار مشاهیر خانه های اجرای زنده قرار گرفته اند که سالن های اجرا کوچکتری دارند و سبب ایجاد جنب و جوش در خیابان مجاور می شوند که کاملا با زندگی خیابان های تایپه همخوانی دارد.  

 

 

 

فرم آمفی تئاتر فضای باز، ترکیبی از سیرک و شهر است و دارای صحنه نمایش سیارو "تئاتر روبات" می باشد. طراحی آن به گونه ای است که می تواند برای برگزاری طیف وسیعی از رویداد ها، مصارف عمومی و رویدادهای جمعی سازگار شود. تئاتر روبات دارای چهار وضعیت مختلف است که امکان برگزاری رویداد هایی با مقیاس های مختلف را دارد و شرایط لازم برای اجرای هم زمان یا همراه با کاربری های دیگر را برای طیف وسیعی از مخاطبان، از 16000 نفر تا نمایش های کوچک تر، فراهم می کند.  

 

 

 

در حال حاضر ساخت تالار اصلی به خوبی در حال انجام است و پس از اتمام، اولین بنا از سه ساختمان مرکز پاپ می باشد که ساخته شده است. 

 

 

 


منابع:

www.reiser-umemoto.com

www.archdaily.com

www.arcamlak.com

 

کلیه داده‌ها (مطالب و تصاویر) با کسب اجازه از مهندسین، مالکین و صاحبان بیزینس های مربوطه بارگذاری گردیده و تنها نزد مدیریت وب سایت luxuryproperties.ir نگهداری می شود و تحت هیچ شرایطی در اختیار افراد متفرقه و یا مجموعه‌ های غیر وابسته قرار نخواهد گرفت. لازم به ذکر است که هر گونه استفاده غیرمجاز از اطلاعات وب سایت، به صورت مستقیم یا غیر مستقیم، بدون اخذ مجوز از مدیریت سایت، پیگرد قانونی دارد. 



کپی رایت 2020 © LuxuryProperties.ir، تمامی حقوق محفوظ است.