وبلاگ / طرح های معماری / هتل میست هات اسپیرینگ، چین

هتل میست هات اسپیرینگ، چین

هتل "میست هات اسپیرینگ" که توسط Department of Architecture طراحی شده، در نزدیکی شهر زوچانگ در استان هنان، چین واقع شده است. این منطقه بیش از هزار سال است که به عنوان محبوب ترین چشمه های آب گرم ملی شناخته شده و یکی از مقاصد گردشگری کشور چین می باشد. زیبایی طبیعی چشمه های آب گرم، در طراحی این هتل الهام بخش بوده است. این پروژه سعی دارد تا در تمامی جنبه های طراحی، از طرح کلی تا معماری و فضاهای داخلی، زیبایی های رویایی و عرفانی محیط را هرچه بیشتر نمایان سازد.

 

 

 

 

 

 

با غلیان آب گرم، توده های مه بر روی سطح آب شناور می شوند. مجموعه ساختمان های هتل (به مساحت 37100 مترمربع)، معابر و منظره آب به گونه ای هوشمندانه با بخارهای طبیعی حوضچه های آب گرم و مه مصنوعی، ادغام شده اند و تمام حس موجود را دربرگرفته اند. هنگامی که مه بر روی سطح آب شناور می شود، علاوه بر خلق فضایی رویایی، تا حدی حریم خصوصی مورد نیاز برای مهمانان را نیز فراهم می کند.

 

 

 

 

 

 

 

 

در این پروژه رنگ تنها به عنوان یک پوشش نهایی به کار نرفته بلکه از آن به عنوان یک عنصر معمارانه سه بعدی استفاده شده است تا علاوه بر ایجاد زیبایی بصری منحصر به فرد، یک فضا خلق گردد. 

 

 

 

 

 

 

اینستالیشن های هنری (چیدمان های هنری) در این پروژه نقش تزیینی ندارند بلکه مستقلا با معماری ادغام شده اند تا علاوه بر پاسخگویی به عملکردهای هتل، کاراکتر فضایی آن را تقویت نموده و تجربه های حسی ویژه ای برای مهمانان خلق نمایند. اینستالیشن لابی و بار هتل، از صدها لایه کریستالی بدون رنگ و رنگی تشکیل شده است که تداعی گر طیف نوری است که از میان بخارهای داغ عبور می کند. این اینستالیشن بسته به زاویه دید بیننده، به شکل متفاوتی نمایان می گردد. اینستالیشن رستوران برگرفته از سایه نقره ای رنگ بخار می باشد که بخش آشپزخانه و نشیمن را از یکدیگر تفکیک می نماید.

 

 

 

 

 

 

 


منابع:

www.architizer.com

www.archdaily.com

www.arcamlak.com

 

کلیه داده‌ها (مطالب و تصاویر) با کسب اجازه از مهندسین، مالکین و صاحبان بیزینس های مربوطه بارگذاری گردیده و تنها نزد مدیریت وب سایت luxuryproperties.ir نگهداری می شود و تحت هیچ شرایطی در اختیار افراد متفرقه و یا مجموعه‌ های غیر وابسته قرار نخواهد گرفت. لازم به ذکر است که هر گونه استفاده غیرمجاز از اطلاعات وب سایت، به صورت مستقیم یا غیر مستقیم، بدون اخذ مجوز از مدیریت سایت، پیگرد قانونی دارد. 



کپی رایت 2020 © LuxuryProperties.ir، تمامی حقوق محفوظ است.