وبلاگ / طرح های معماری / شِد، واقع در اراضی هادسون، نیویورک

شِد، واقع در اراضی هادسون، نیویورک

ساختمان معروف Shed (شِد) واقع در اراضی هادسون نیویورک، توسط Diller Scofidio + Renfro و Rockwell Group طراحی شده است. این بنا که در فروردین ماه سال 1398 افتتاح شده است، مجموعه ای فرهنگی می باشد که آثار هنری در زمینه های مختلف را برای تمامی مخاطبین توسعه داده، اجرا می کند و به نمایش می گذارد.

 

 

 

این ساختمان مبتکرانه با 18500 مترمربع مساحت، قادر است بواسطه سقف ریلی متحرکش که از طریق کنترل از راه دور باز و بسته می شود گسترش یافته و یا متراکم شود. در صورت نیاز، این مجموعه قادر به برگزاری برنامه هایی در مقیاس کلان در فضای داخلی و یا فضای روباز است. با استقرار پوسته صدفی شکل "شِد"، سالنی به مساحت 1600 مترمربع با قابلیت کنترل نور، صدا و دما ایجاد می گردد که طیف وسیع و گوناگونی از خدمات را ارائه می کند. این سالن قادر است 1200 نفر در حالت نشسته و یا 2700 نفر در حالت ایستاده را در خود جای دهد؛ فضای مشترک انعطاف پذیر میان دو گالری مجاور واقع در پایین ساختمان، این امکان را فراهم می سازد تا ظرفیت سالن به 3000 نفر افزایش یابد.

 

 

 

 

 

 

 

 

ساختمان هشت طبقه "شِد" دارای دو طبقه فضای گالری، سالن تئاتر چندمنظوره Griffin و Tisch Skylights است که متشکل از فضایی برای تمرین نمایش، یک آزمایشگاه خلاقانه برای هنرمندان محلی و فضایی برای رویداد skylit می باشد. McCourt فضایی برجسته برای برپایی اجراها، اینستالیشن های هنری و رویداد ها در مقیاس بزرگ است. زمانی که پوسته بیرونی "شِد" با قابلیت کنترل از راه دور بر روی ریل ها به سمت پلازای مجاور حرکت می کند، این فضا شکل می گیرد.

 

 

 

 

 

هنگامی که پوسته "شِد" بر روی ساختمان پایه قرار گرفته است، پلازا با 1800 مترمربع مساحت، تبدیل به فضایی عمومی خواهد شد که می توان از آن برای برگزاری برنامه هایی در فضای باز استفاده کرد. در این حالت نمای شرقی نیز به عنوان پرده ای برای ویدیو پروژکشن همراه با نور و صدا خواهد بود.

 

 

 


منابع:

www.dsrny.com

www.archdaily.com

www.arcamlak.com

 

کلیه داده‌ها (مطالب و تصاویر) با کسب اجازه از مهندسین، مالکین و صاحبان بیزینس های مربوطه بارگذاری گردیده و تنها نزد مدیریت وب سایت luxuryproperties.ir نگهداری می شود و تحت هیچ شرایطی در اختیار افراد متفرقه و یا مجموعه‌ های غیر وابسته قرار نخواهد گرفت. لازم به ذکر است که هر گونه استفاده غیرمجاز از اطلاعات وب سایت، به صورت مستقیم یا غیر مستقیم، بدون اخذ مجوز از مدیریت سایت، پیگرد قانونی دارد. 



کپی رایت 2020 © LuxuryProperties.ir، تمامی حقوق محفوظ است.