وبلاگ / طرح های معماری / مرکز حمل و نقل مرکز تجارت جهانی آکیولِس، نیویورک

مرکز حمل و نقل مرکز تجارت جهانی آکیولِس، نیویورک

مرکز حمل و نقل مرکز تجارت جهانی Oculus در سال 2016 به بهره برداری رسید. این مجموعه روزانه در سیستم حمل و نقل PATH پذیرای 250000 مسافر و میلیون ها بازدیدکننده از سراسر جهان می باشد. این مرکز که توسط سانتیاگو کالاتراوا طراحی شده است، با مساحتی در حدود 74000 مترمربع، سومین مرکز بزرگ حمل و نقل در شهر نیویورک است. این مجموعه دقیقا در شرق برج های دو قلوی مرکز تجارت جهانی اصلی واقع شده و جایگزین سیستم حمل و نقل PATH شده که در 11 سپتامبر سال 2001 تخریب شد. 

 

 

 

آکیولِس از دنده های فولادی و شیشه هایی تشکیل شده است که در ساختاری بیضوی شکل و بزرگ در کنار هم قرار گرفته اند. ساختارهای دنده ای شکل به نحوی گسترده شده اند که دو سایبان بر روی قسمت های شمالی و جنوبی پلازا ایجاد می کنند. ترکیب نور طبیعی و فرم مجسمه ای شکل بنا، به طبقات پایینی و مسیرهای پیاده رو هویت و زیبایی خاصی می بخشد و فضای عمومی جدیدی را برای شهر نیویورک ایجاد می کند. 

 

 

 

 

 

ساختمان به گونه ای طراحی شده است که امکان ورود نور طبیعی به داخل فضای مرکز حمل و نقل تجارت جهانی را فراهم می کند. این نور از تمامی طبقات پایینی عبور می کند و در نهایت در عمقی حدودا 18 متر پایین تر از سطح خیابان به سکوی قطار PATH می رسد. در هنگام شب، روشنایی ساختمان همچون فانوسی برای محله عمل می کند و آن را روشن می نماید. 

 

 

 

 

 

 

آکیولس به عنوان بخش مرکزی در مجموعه مرکز تجارت جهانی، دارای 7200 مترمربع فضا برای خرده فروشی ها و رستوران ها در چند طبقه است. با 27000 مترمربع دیگر از فضاهای چند طبقه ای و جذاب خرده فروشی و رستوران ها، مجموعه مرکز تجارت جهانی به عنوان نقطه کانونی شهر منهتن تلقی می شود.  

 

 

این بنا برنده جوایز متعددی از جمله جایزه SARA Special Design Award در بخش زیرساخت های شهری برتر، جایزه Design of the Year در سال 2016 و... شده است.

 

 

 

 

 


منابع:

www.calatrava.com

www.drivenxdesign.com

www.arcamlak.com

 

کلیه داده‌ها (مطالب و تصاویر) با کسب اجازه از مهندسین، مالکین و صاحبان بیزینس های مربوطه بارگذاری گردیده و تنها نزد مدیریت وب سایت luxuryproperties.ir نگهداری می شود و تحت هیچ شرایطی در اختیار افراد متفرقه و یا مجموعه‌ های غیر وابسته قرار نخواهد گرفت. لازم به ذکر است که هر گونه استفاده غیرمجاز از اطلاعات وب سایت، به صورت مستقیم یا غیر مستقیم، بدون اخذ مجوز از مدیریت سایت، پیگرد قانونی دارد. 



کپی رایت 2020 © LuxuryProperties.ir، تمامی حقوق محفوظ است.