وبلاگ / طرح و هنر / طراحی ها و ساختارهای دیجیتالی مارک فورنز

طراحی ها و ساختارهای دیجیتالی مارک فورنز

مارک فورنز مدیر استودیو "THEVERYMANY" مستقر در نیویورک، می باشد. تخصص این استودیو در زمینه ساخت سازه های سایت محور در مقیاس های بزرگ است که در آن ها پوسته، ایستایی و تکیه گاه، فرم و تجربه حسی از فضا در یک ساختار واحد به شکل یکپارچه عرضه می گردد. در طی ده سال فعالیت، مارک به طراحی و ساخت تعدادی سازه با پوسته های نازک و ارگانیک پرداخته که در آن ها از مرزهای فرم، ساختار و فضا فراتر رفته است. این سَبکِ کاری، شاخه ای میان هنر و معماری می باشد که توجه ویژه ای بر حوزه هنرهای عمومی و خیابانی دارد. هر اثر هنری عمومی و خیابانی با هدف ایجاد تجربه فضایی منحصر به فردی  برای بازدیدکنندگانش خلق می گردد و در عین حال بر دید بصری افراد نسبت به هویت آن مکان تاثیرگذار بوده و میزان مشارکت اجتماعی را افزایش می دهد.

 

 

تحقیقات طراحی استودیو عمیقا ریشه در توسعه پروتکل های محاسباتی و ابزار ساختارهای دیجیتالی دارد. در طی ده سال گذشته، این استودیو "ساختارهای نواری" را اختراع کرده و توسعه داده است که سیستمی ساختمانی می باشد و به واسطه این ساختارها، بخش هایی از سطوح پیچیده منحنی و خود ایستا را به صورت سفارشی طراحی می کنند.   
 فعالیت حرفه ای مارک در بریتانیا، ایالات متحده آمریکا و فرانسه شامل همکاری با SOM، راس لاوگرو و دفتر معماری زاها حدید می باشد. در دفتر معماری زاها حدید، مارک به عنوان آرشیتکت پروژه در یک کتابخانه چند رسانه ای تجربی در شهر پاو فرانسه همکاری کرده است. در آن پروژه او مسئول انجام تحقیقات جامع بر روی مواد و توسعه هندسی بود. این تحقیق در راستای ساخت بزرگترین پوسته فیبر کربن خود - ایستا تا به امروز انجام گرفته است.  
 

  • ستون رویاها، آمریکا

 

 

 

  • فروشگاه آیرین نیوورث، نیویورک

 

 

 

  • برآمدگی پلید، فرانسه

 

 

 

  • آزمایشگاه های فریزی، میامی

 

 

 

  • آمفی تئاتر کریسالیس، آمریکا

 

 

 

  • اتاق وضعیت، نیویورک

 

 

 

  • طاقِ بید، کانادا

 

 

 

  • فروشگاه سلفریج، لندن

 

 

 

مارک فونز برنده جوایز بسیاری از جمله جایزه CODA Award in Public Spaces در سال 2018 و 2019، جایزه Architizer Jury A+ Award در سال 2019، جایزه PAN Year in Review Award در سال 2019، جایزه YouFab Global Creative Awards در سال 2017، جایزه Americans for the Arts Year in Review در سال 2017 و... می باشد.


منابع:

www.theverymany.com

www.toptenteh.com

 

کلیه داده‌ها (مطالب و تصاویر) با کسب اجازه از مهندسین، مالکین و صاحبان بیزینس های مربوطه بارگذاری گردیده و تنها نزد مدیریت وب سایت luxuryproperties.ir نگهداری می شود و تحت هیچ شرایطی در اختیار افراد متفرقه و یا مجموعه‌ های غیر وابسته قرار نخواهد گرفت. لازم به ذکر است که هر گونه استفاده غیرمجاز از اطلاعات وب سایت، به صورت مستقیم یا غیر مستقیم، بدون اخذ مجوز از مدیریت سایت، پیگرد قانونی دارد. 



کپی رایت 2020 © LuxuryProperties.ir، تمامی حقوق محفوظ است.