وبلاگ / طرح های معماری / مرکز ملی هنری کائوسیونگ، تایوان

مرکز ملی هنری کائوسیونگ، تایوان

ساختمان "مرکز ملی هنری کائوسیونگ" (به زبان محلی "وِی وو یینگ") توسط دفتر معماری هلندی Mecanoo طراحی شده است. طرح این بنا الهام گرفته از سایبان موجی شکل ایجاد شده توسط شاخ و برگ های درخت بانیان (که در این منطقه به طور عمده یافت می شوند) می باشد. در طراحی این بنا به آب و هوای نیمه گرمسیری منطقه توجه شده و به این دلیل ساختاری باز دارد تا باد به راحتی از میان "پلازای بانیان" عبور کند. 

 

 

 

 

 

 

 

مرکز ملی هنری کائوسیونگ، خانه ای شگفت انگیز برای هزاران تن از مردم محلی و بازدیدکنندگانی است که به دنبال فعالیت های فرهنگی، تالارهای نمایشگاهی بهم پیوسته، سالن های تئاتر و پلازاهای عمومی در زیر یک سقف هستند. این ساختمان 141.000 مترمربع را پوشش می دهد و در پارکی نیمه گرمسیری شگفت انگیز با 470.000 مترمربع مساحت در کشور تایوان واقع شده است. این مرکز بزرگترین مرکز اجراهای هنری در جهان است که تمامی هنرها را به زیر یک سقف گردهم آورده است. 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

پنج بخش از ساختمان به اجراهای هنری اختصاص یافته است: یک تالار اپرا به ظرفیت 2236 نفر، یک سالن کنسرت به ظرفیت 1981 نفر، یک خانه نمایش به ظرفیت 1210 نفر، یک تالار رِسیتال به ظرفیت 434 نفر و یک تئاتر روباز که ساختمان را به پارک پیوند می دهد. 

 

 

 

 

 

خانه نمایش به گونه ای طراحی شده است که میزبان اجراهای متنوعی از انواع نمایش های درام و حرکات ریتمیک باشد. "منعطف بودن" عنصر کلیدی در طراحی این فضای چند منظوره است. تالار رِسیتال در بین چهار بخش دیگر، فضای صمیمی تر و گرم تری دارد. با داشتن ترکیبی نامتقارن و صندلی هایی که در دو سطح طراحی شده اند، از این سالن به عنوان تالار موسیقی و برای اجراهای رسیتال بهره برداری می شود. تالار اپرا به شکل نعل اسب همراه با سه بالکن مدور طراحی شده است. این تئاتر برای اجرای اپرای غربی به همراه یک ارکستر با بیش از هفتاد نوازنده مناسب می باشد.

 

 

 

 

 

مرکز ملی هنری کائوسیونگ برنده جایزه A+Awards (در سال 2019) در بخش "پروژه سال" و همچنین جایزه MIPIM Asia Awards می باشد.

 

 

 

 


منابع:

www.mecanoo.nl

www.archdaily.com

www.arcamlak.com

 

کلیه داده‌ها (مطالب و تصاویر) با کسب اجازه از مهندسین، مالکین و صاحبان بیزینس های مربوطه بارگذاری گردیده و تنها نزد مدیریت وب سایت luxuryproperties.ir نگهداری می شود و تحت هیچ شرایطی در اختیار افراد متفرقه و یا مجموعه‌ های غیر وابسته قرار نخواهد گرفت. لازم به ذکر است که هر گونه استفاده غیرمجاز از اطلاعات وب سایت، به صورت مستقیم یا غیر مستقیم، بدون اخذ مجوز از مدیریت سایت، پیگرد قانونی دارد. 



کپی رایت 2020 © LuxuryProperties.ir، تمامی حقوق محفوظ است.