وبلاگ / طرح و هنر / فستیوال نور "ویوید سیدنی"، استرالیا

فستیوال نور "ویوید سیدنی"، استرالیا

زمستان هر سال، شهر سیدنی با برگزاری فستیوال "ویوید سیدنی" می درخشد و این فستیوال با برپایی جشنی از نورها، موسیقی و ایده های نو، گرمای خاصی به شهر می بخشد. قلب شهر سیدنی به واسطه برگزاری برنامه ای با حضور صدها تن از هنرمندان، افراد خلاق و مبتکر از سراسر جهان، بار دیگر زنده می گردد.  
فستیوال ویوید ابتدا در سال 2009 به عنوان جشنواره نور هوشمند با رویکرد کاهش مصرف انرژی برگزار گردید که توسط Mary-Anne Kyriakou (طراح نورپردازی) و Brian Eno سازمان دهی می شد. برایان انو با همکاری بروس راموس (طراح نورپردازی) هر دو وجه خانه اپرای سیدنی را با استفاده از نور طراحی کردند. در حال حاضر این فستیوال، بزرگترین فستیوال نور، موسیقی و ایده های نو در جهان است. 

 

 

 

 

 

 

 

این رویداد از تاریخ 22 ماه می تا 13 ژوئن (یکم تا بیست و سوم خرداد ماه) به مدت سه هفته برگزار می گردد. محوریت فستیوال ویوید سیدنی، مجسمه های نوری، آثار هنری تعاملی و نورپردازی بر بدنه ساختمان ها می باشد که شب هنگام، ساختمان ها و مناطق دیدنی مختلف در داخل و اطراف مرکز تجاری شهر از جمله خانه اپرای سیدنی و پل هاربر را به یک بوم هنری در فضای باز تبدیل می کند. بسیاری از کشتی های تفریحی و مسافربری که در اطراف هاربر در حرکت هستند، با چراغ های درخشان تزیین می شوند و با ورود به بخش های مختلف ویوید سیدنی رنگ آن ها تغییر می کند.

 

 

 

 

 

 

 

 

در سال 2019، انرژی تمامی شبکه های روشنایی متصل به اینستالیشن های ویوید سیدنی، با انرژی های صد در صد سبز که انرژی های تجدیدپذیر هستند، تامین شد. استفاده از تکنولوژی LED کارامد، ارتقا حمل و نقل عمومی، به حداقل رساندن ضایعات، استفاده از بلیط های الکترونیکی و... از جمله ابتکارات ویوید سیدنی در راستای پایداری انرژی می باشد. 

 

 

 

 

 

فستیوال "ویوید سیدنی" برنده جوایز متعددی از جمله جایزه "بهترین رویداد گردشگری" در Australian Event Awards، جایزه IFEA World Festival Award (در سال 2018)، جایزه Event City Awards و... شده است.

 

 

 

 

 


منابع:

www.vividsydney.com

www.en.wikipedia.org

www.int.sydney.com

www.toptenteh.com

 

کلیه داده‌ها (مطالب و تصاویر) با کسب اجازه از مهندسین، مالکین و صاحبان بیزینس های مربوطه بارگذاری گردیده و تنها نزد مدیریت وب سایت luxuryproperties.ir نگهداری می شود و تحت هیچ شرایطی در اختیار افراد متفرقه و یا مجموعه‌ های غیر وابسته قرار نخواهد گرفت. لازم به ذکر است که هر گونه استفاده غیرمجاز از اطلاعات وب سایت، به صورت مستقیم یا غیر مستقیم، بدون اخذ مجوز از مدیریت سایت، پیگرد قانونی دارد. 



کپی رایت 2020 © LuxuryProperties.ir، تمامی حقوق محفوظ است.