وبلاگ / طرح های معماری / ایستگاه قطار ناپولی آفراگولا، ایتالیا

ایستگاه قطار ناپولی آفراگولا، ایتالیا

ایستگاه قطار جدید ناپولی آفراگولا به عنوان یکی از ایستگاه های کلیدی در جنوب ایتالیا طراحی شده است که شامل چهار خط بین شهری تندرو، سه خط بین منطقه ای و یک خط رفت و آمد محلی می باشد. این ایستگاه با چندین خط مختلف، اولین فاز از یک برنامه توسعه گسترده است که تا سال 2022 تکمیل می گردد. ساخت ایستگاه ناپولی آفراگولا در سال 2015 آغاز شد و در سال 2017 افتتاح گردید.

دفتر معماری Zaha Hadid Architects این پروژه را به عنوان "پل عمومی شهری" در نظر گرفته است که مناطق دو طرف راه آهن را به یکدیگر متصل می کند. پیکربندی و ساختار ایستگاه، با مسیرهای دایره ای شکل تعریف می گردد که مسافت های پیاده را به حداقل رسانده اند. 

 

 

 

 

 

در هر دو انتهای ایستگاه، ورودی های بزرگی تعبیه شده است تا دعوت کننده و راهنمای بازدیدکنندگان به سمت فضاهای عمومی باشند که فروشگاه ها و سایر امکانات در آن ها واقع شده اند. بازدیدکنندگان با ورود از هردو طرف ایستگاه، وارد یک دهلیز مرکزی می شوند که به رستوران ها و کافی شاپ ها مشرف می باشد. این دهلیز مرکزی، فضای عمومی و اجتماعی جدیدی برای شهر آفراگولا و همچنین محوطه اصلی برای ورود مسافران به سکوهای قطار است. 

 

 

 

 

ساختار ایستگاه به شکل یک ذوزنقه حجیم است که در مسیری منحنی شکل به طول 450 متر طراحی شده است. محل اجتماعات ایستگاه با زاویه ای از مسیرهای راه آهن قرار گرفته است تا عملکرد آن را در محیط پیرامون بهبود بخشد. در عین حال، مجموعه یکپارچه ای از سلول های فوتوولتائیک خورشیدی و تهویه و نور طبیعی و همچنین سیستم خنک کننده و گرمایش از زمین سبب شده اند تا مصرف انرژی در ایستگاه به حداقل برسد.

 

 

 

 


منابع:

www.zaha-hadid.com

www.archdaily.com

www.designboom.com

www.arcamlak.com

 

کلیه داده‌ها (مطالب و تصاویر) با کسب اجازه از مهندسین، مالکین و صاحبان بیزینس های مربوطه بارگذاری گردیده و تنها نزد مدیریت وب سایت luxuryproperties.ir نگهداری می شود و تحت هیچ شرایطی در اختیار افراد متفرقه و یا مجموعه‌ های غیر وابسته قرار نخواهد گرفت. لازم به ذکر است که هر گونه استفاده غیرمجاز از اطلاعات وب سایت، به صورت مستقیم یا غیر مستقیم، بدون اخذ مجوز از مدیریت سایت، پیگرد قانونی دارد. 



کپی رایت 2020 © LuxuryProperties.ir، تمامی حقوق محفوظ است.