وبلاگ / طرح های معماری / پل و موزه توییست، نروژ

پل و موزه توییست، نروژ

"توییست" توسط  دفتر معماری BIG-Bjarke Ingels Group طراحی شده است که برنده جوایز بسیاری هستند. این بنا در سپتامبر (شهریور ماه) سال 2019 در کشور نروژ افتتاح شد. طرح این بنا در مسابقه ای که توسط موزه Kistefos برگزار شده بود، به عنوان طرح برنده انتخاب شد. این طرح با محیط منحصر به فرد اطرافش همخوانی دارد و تجربه بازدیدکنندگان از پارک Kistefos که یکی از زیباترین مکان های طبیعی اروپا برای لذت بردن از هنرهای معاصر است، را بهبود می بخشد. 

 

 

 

 

این بنا با 1000 مترمربع مساحت، در قسمت میانی پیچ می خورد و با عبور از بالای رودخانه Randselva، بخش شمالی و جنوبی پارک Kistefos را به یکدیگر متصل می نماید که بزرگترین پارک مجسمه در اروپای شمالی می باشد. بازدیدکنندگان همانطور که از آثار هنری هنرمندان بین المللی موجود در محوطه پارک دیدن می کنند، در ادامه مسیر با عبور از "توییست" گردش هنریشان تکمیل می گردد. توییست ترکیبی از موزه، پل و مجسمه می باشد.

 

 

 

 

 

دسترسی به بنا برای بازدیدکنندگان از هر دو انتهای توییست امکان پذیر است. با ورود از بخش جنوبی رودخانه، وارد فضایی دیدنی با ارتفاع دو برابر می شوند که چشم اندازی شفاف از تمامی بنا تا انتهای شمالی را به نمایش می گذارد. با ورود از بخش شمالی رودخانه، بازدیدکنندگان وارد فضایی پانوراما (با دید 360 درجه) می شوند که چشم اندازی به مناظر پیرامون دارد. 

 

 

 

با توجه به فرم خمیده پنجره های شیشه ای، نور روز به شکل های گوناگونی وارد موزه می شود و سه گالری مجزا خلق می نماید: یک گالری گسترده  با نور طبیعی و چشم انداز پانوراما (360 درجه) در بخش شمالی، یک گالری با سقف بلند و تاریک در بخش جنوبی که نورپردازی مصنوعی دارد و در میان این دو، یک فضایی شبیه به مجسمه وجود دارد که نور به صورت برش هایی از میان پیچ و تاب های سقف می تابد.

 

 

 

 


منابع:

www.big.dk

www.archworldwide.com

www.archdaily.com

www.arcamlak.com

 

کلیه داده‌ها (مطالب و تصاویر) با کسب اجازه از مهندسین، مالکین و صاحبان بیزینس های مربوطه بارگذاری گردیده و تنها نزد مدیریت وب سایت luxuryproperties.ir نگهداری می شود و تحت هیچ شرایطی در اختیار افراد متفرقه و یا مجموعه‌ های غیر وابسته قرار نخواهد گرفت. لازم به ذکر است که هر گونه استفاده غیرمجاز از اطلاعات وب سایت، به صورت مستقیم یا غیر مستقیم، بدون اخذ مجوز از مدیریت سایت، پیگرد قانونی دارد. 



کپی رایت 2020 © LuxuryProperties.ir، تمامی حقوق محفوظ است.