وبلاگ / دیدنی های ایران / پل مشگین‌ شهر، بلندترین پل معلق در خاورمیانه

پل مشگین‌ شهر، بلندترین پل معلق در خاورمیانه

پل مشگین‌ شهر به طول 365 متر یکی از بزرگترین پل های عابر پیاده جهان و بزرگترین پل معلق در خاورمیانه است. این پل در ارتفاع 80 متری بالای دامنه سبلان واقع شده است و از فراز رودخانه خیاو و همچنین دره خیاوچای عبور می کند. سطح بخشی از این پل معلق که از جمله ده سازه برتر معماری ایران در زمینه گردشگری می باشد، از جنس شیشه (پلی کربنات و سکوریت) و بقیه آن از مواد پلیمری و کامپوزیتی با مقاومت بالا در برابر رطوبت و آتش ساخته شده است. 
این پل توسط کارشناسان و مهندسان محلی ساخته شده است و دانش مربوط به ساخت آن بومی است، و همچنین بخشی از مجتمع گردشگری خیاوتا گیردولی می باشد که در زمینی به مساحت 130 هکتار ساخته شده است. منطقه گردشگری خیاوتا گردولی بزرگترین پروژه گردشگری در استان اردبیل است. این مجموعه گردشگری شامل سالن های پذیرش، سوئیت های اقامتی، بالن و ورزش های هوایی، زیپ لاین، رستوران ها بازارهای صنایع دستی، پارک های تفریحی و امکانات متنوع دیگر می باشد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


منابع:

www.en.irna.ir

www.karnaval.ir

www.toptenteh.com

 

کلیه داده‌ها (مطالب و تصاویر) با کسب اجازه از مهندسین، مالکین و صاحبان بیزینس های مربوطه بارگذاری گردیده و تنها نزد مدیریت وب سایت luxuryproperties.ir نگهداری می شود و تحت هیچ شرایطی در اختیار افراد متفرقه و یا مجموعه‌ های غیر وابسته قرار نخواهد گرفت. لازم به ذکر است که هر گونه استفاده غیرمجاز از اطلاعات وب سایت، به صورت مستقیم یا غیر مستقیم، بدون اخذ مجوز از مدیریت سایت، پیگرد قانونی دارد. 



کپی رایت 2020 © LuxuryProperties.ir، تمامی حقوق محفوظ است.