وبلاگ / طرح های معماری / فرودگاه بین المللی وِسترن سیدنی، استرالیا

فرودگاه بین المللی وِسترن سیدنی، استرالیا

طرح مشترک دفتر معماری زاها حدید و دفتر معماری Cox Architecture (مستقر در سیدنی) برای طراحی "فرودگاه بین المللی وِسترن سیدنی" در مسابقه بین المللی برنده شده است. این فرودگاه قطب مسافرتی جدید خواهد بود که تا سال 2060 میلادی بزرگترین دروازه بین المللی استرالیا خواهد شد. 

 

 

طرح ارائه شده دارای سقفی مسطح و شناور است که یادآور ایوان های موجود در معماری سنتی استرالیایی می باشد. همچنین طراحی محوطه و  سقف های چوبی مواج در داخل بنا برگرفته از سرزمین های بایر در اطراف استرالیا هستند. طرح بنا بیانگر سیر تحول و تکامل معماری استرالیا در گذشته، حال و آینده است و در آن هم از معماری سنتی از جمله ایوان ها و هم از زیبایی طبیعی موجود در اطراف سرزمین های بایر الهام گرفته شده است. 
این پروژه با بیشترین استفاده از نور طبیعی روز، تهویه طبیعی و بازیافت آب به لحاظ مصرف انرژی بسیار بهینه و کارآمد است. علاوه بر این، اصول طراحی پایدار هم در معماری و هم در اصول ساخت و ساز در نظر گرفته شده است.

 

 

 

 

 

پروژه فرودگاه در چهار فاز ساخته خواهد شد و پس از ساخت فازِ نخستین، سالانه در حدود 10 میلیون مسافر را در خود جای می دهد. ساخت تمام پروژه تا سال 2060 تکمیل می گردد و انتظار می رود سالانه پذیرای 82 میلیون مسافر باشد.

 

 


منابع:

www.zaha-hadid.com

www.inhabitat.com

www.dezeen.com

www.arcamlak.com

 

کلیه داده‌ها (مطالب و تصاویر) با کسب اجازه از مهندسین، مالکین و صاحبان بیزینس های مربوطه بارگذاری گردیده و تنها نزد مدیریت وب سایت luxuryproperties.ir نگهداری می شود و تحت هیچ شرایطی در اختیار افراد متفرقه و یا مجموعه‌ های غیر وابسته قرار نخواهد گرفت. لازم به ذکر است که هر گونه استفاده غیرمجاز از اطلاعات وب سایت، به صورت مستقیم یا غیر مستقیم، بدون اخذ مجوز از مدیریت سایت، پیگرد قانونی دارد. 



کپی رایت 2020 © LuxuryProperties.ir، تمامی حقوق محفوظ است.