وبلاگ / طرح های معماری / موزه علم و فناوری برای شهر شینگتای، چین

موزه علم و فناوری برای شهر شینگتای، چین

طرح دفتر معماری Coop Himmelb(l)au در مسابقه طراحی برای "موزه علم و فناوری جدید" در شهر شینگتای، قدیمی ترین شهر در چین شمالی، برنده شده است. این بنا که با مفاهیم ساختاری تازه ای طراحی شده و از سیستم های انرژی پربازده برخوردار است، نمایانگر فرهنگ غنی سنتی چین بوده و دستاوردهای علمی و تکنولوژیکی کشور چین را به نمایش می گذارد.

این طرح مفهوم باغ های سنتی چینی را به فضایی سه بعدی بسط می دهد و فضاهای نمایشگاهی را به بستری تبدیل می کند که قادر به خلق فضایی سه بعدی است. بنای ساختمان بر روی پایه ای مواج قرار گرفته و ساختار شناور آن، هم یادآور گذشته و هم یک ابداع خلاقانه می باشد که حد واسط جسورانه ای میان حال و آینده برقرار کرده است. همچنین بخش شناور ساختمان این امکان را دارد که به عنوان یک صفحه بیلبورد عظیم در نمای عمومی آن مورد استفاده قرار گیرد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

در ساختار فضایی بنا از نظریه "مشاهده به واسطه راه رفتن" استفاده شده است که طبق این نظریه هنگامی که بدن در حرکت است، ذهن برانگیخته می شود. بنابراین فضای موزه به شکل یک زنجیره با زوایای دید متغیر (هم به صورت خطی و هم مورب) طراحی شده است تا هم به هنر و هم به محیط اطراف دید داشته باشد و ذهن را تشویق به تفکر کند.

 

 

 

 

 

 


منابع:

www.coop-himmelblau.at

www.archinewspaper.com

www.e-architect.co.uk

www.arcamlak.com

 

کلیه داده‌ها (مطالب و تصاویر) با کسب اجازه از مهندسین، مالکین و صاحبان بیزینس های مربوطه بارگذاری گردیده و تنها نزد مدیریت وب سایت luxuryproperties.ir نگهداری می شود و تحت هیچ شرایطی در اختیار افراد متفرقه و یا مجموعه‌ های غیر وابسته قرار نخواهد گرفت. لازم به ذکر است که هر گونه استفاده غیرمجاز از اطلاعات وب سایت، به صورت مستقیم یا غیر مستقیم، بدون اخذ مجوز از مدیریت سایت، پیگرد قانونی دارد. 



کپی رایت 2020 © LuxuryProperties.ir، تمامی حقوق محفوظ است.